مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:

دكل اضطراری خط انتقال برق گنبد - تركمنستان نصب گردید

دكل اضطراری خط انتقال برق گنبد - تركمنستان نصب گردید

به گزارش بیا شمال مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان ضمن اشاره به حادثه سقوط برج شماره ۸۳ خط ۲۳۰ کیلوولت فجرگنبد-ترکمنستان از نصب اولین دکل اضطراری خط انتقال کشور طی ۵۱ ساعت اطلاع داد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، حسین افضلی ضمن اشاره به اهمیت خط ۲۳۰ کیلوولت فجر گنبد- ترکمنستان به طول ۶۰ کیلومتر عنوان کرد: این طرح قرار بود به طول ۴۰۰ کیلومتر از علی آباد تا فجر گنبد و سپس تا نقطه مرزی راه اندازی شود و در آن زمان، فقط قطعه دوم راه اندازی و خط مذکور از فجر گنبد با ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت با نصب ۱۵۵ دستگاه برج بهره برداری شود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۸۹ خط ۶۳ کیلوولت فجرگنبد-داشلی برون راه اندازی شد، تصریح کرد: پارسال با عنایت به روند افزایشی سرقت نبشی ها علاوه بر بازدیدهای دوره ای از این خط، سه نوبت از مناطق سرقت خیز بازدید اضطراری به عمل آمد که نتیجه بازدیدهای انجام شده، در ۳۰ برج به وزن هشت هزار و ۱۶۳ کیلوگرم سرقت نبشی گسترده، مشاهده و نسبت به کسری زنی نبشی آن اقدام شد.
وی اذعان کرد: امسال هم در بازدید دوره ای از خط ۶۳ کیلوولت فجرگنبد-داشلی برون انجام شد و در دکل های شماره ۴۴، ۷۱ و ۸۸ خط ۲۳۰ کیلوولت فجرگنبد-ترکمنستان سرقت نبشی مشاهده شد و در حین برنامه زمانبندی تعمیرات با خاموشی خط ۶۳ کیلوولت فجرگنبد-داشلی برون، در دکل های ۶۲ و ۶۳ حدود هزار و ۲۷۷ کیلوگرم کسری نبشی مشاهده و در اسرع وقت نسبت به کسری زنی آن اقدام شد.
وی در مورد حادثه سقوط برج شماره ۸۳ خط ۲۳۰ کیلوولت فجرگنبد-ترکمنستان اظهار داشت: در تاریخ ۱۳ خرداد ماه سالجاری پس از اعلام حادثه از راه مرکز کنترل دیسپاچینگ، هماهنگی های لازم برای بازدید از خط انجام شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اضافه کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ شرکت برای ارزیابی های اولیه و تخمین خسارت به منطقه وقوع حادثه اعزام شدند و برج شماره ۸۳ خط ۲۳۰ کیلوولت فجرگنبد- ترکمنستان در اثر سرقت نبشی های اصلی برج، نظیر کمربندها و قیچی های اصلی برج به وزن حدود هزار و ۲۵ کیلوگرم سقوط کرده است.
افضلی افزود: به علت اهمیت این خط و لزوم برقدار شدن در اسرع وقت، اجرای برج اضطراری مهاری و نصب ۱۶ عدد پایه بتونی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد دکل اضطراری نصب شود که با هماهنگی های انجام شده باپیمانکار و انتقال برج به کارگاه پس از ۵۲ ساعت از زمان حادثه دکل نصب و خط برقدار شد و در مدت زمانی کمتر از ۲۲ ساعت، خط مورد اشاره به صورت موقت برقدار شد.
وی عنوان کرد: بعد از برقدار شدن موقت خط مورد اشاره و پایداری شبکه، بررسی های لازم درمورد طرح نهایی اصلاح دکل معیوب و روش اجرای آن شروع شد و با عنایت به این که یدکی برج صدمه دیده تی پLS۳ طرح خط ترکمنستان در انبار موجود نبود، بنابراین برج نوع LS خط ۴۰۰ کیلوولت نکا- فیروزکوه برای جایگزینی برج معیوب انتخاب گردید.
افضلی در مورد علل انتخاب برج مهاری موقت برای رفع مشکل خط مورد اشاره اظهار داشت: با عنایت به موجود بودن برج های مهاری موقت در انبار منطقه گلستان و نتیجه بررسی های انجام گرفته در خصوص سرعت بسیار بالای اجرا، نصب و برقدار کردن خط، نصب برج مهاری موقت ۱۰ درجه دراولویت قرار گرفت.


منبع:

1400/03/24
23:05:51
0.0 / 5
1065
تگهای خبر: آب , بهره برداری , تور , حادثه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا