معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه حمل ونقل عمومی اولویت وزارت راه وشهرسازی، كاهش۲۹درصدی متقاضی

توسعه حمل ونقل عمومی اولویت وزارت راه وشهرسازی، كاهش۲۹درصدی متقاضی

بیا شمال: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه توسعه حمل و نقل عمومی اولویت این وزارتخانه است، اظهار داشت: از سال ۹۰ تابحال با كاهش ۲۹درصدی متقاضی در این حوزه مواجه هستیم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، امیر امینی در مراسم تودیع و معارفه مدیركل جدید راه و شهرسازی استان گیلان كه در رشت برگزار گردید با اشاره به پیشینه غنی این استان در تمام بخش ها، اظهاركرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری به استان گیلان نگاه ویژه ای دارد.
امینی در ادامه با اشاره به اینكه گیلان از انواع حمل و نقل شامل زمینی، دریایی، ریلی و هوایی برخوردار است، اضافه كرد: وجود این میزان پتانسیل و ظرفیت سبب شده كه گیلان در حوزه حمل و نقل كشور از جایگاه خاصی برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینكه استان گیلان در حوزه شهرسازی و ساختمان سازی باز جزء استان های مطرح كشور است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه در استان گیلان انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه برای بهبود و بهینه كردن خدمات مهندسی در زمینه سازه و ساختمان، شهرسازی و تمدن شهری اقدامات خوبی انجام شده است، بیان كرد: اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان ۲۶۰ میلیارد تومان به پیمانكاران و مشاوران بدهكار است.
وی در ادامه با اشاره به اینكه متاسفانه ایمنی راه ها یكی از مهم ترین وظایف و اولویت های وزارت راه و شهرسازی است كه متاسفانه در این حوزه در سطح كشور با فرسودگی راه ها مواجه هستیم، اشاره كرد: قدمت خیلی از راه ها به بیشتر از ۶۵ سال پیش برمی گردد و نیازمند برنامه ریزی مناسب برای بهبود آن هستیم.
امینی با اشاره به اینكه استان گیلان با عنایت به شرایط خاص خود در این زمینه با مشكلات بسیاری روبه رو است، افزود: یكی دیگر از چالش هایی كه در وزارت راه و شهرسازی با آن مواجه هستیم عدم جداسازی شبكه حمل و نقل ملی از محلی و استانی است.
وی با اشاره به عدم توانایی دولت در تامین منابع مالی برای راه اندازی آزادراه های جدید در استان گیلان، اظهار داشت: اتصال كلان شهر رشت به شهرهای پرجمعیت استان از راه شبكه آزاد راهی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به آزاد راه قزوین - رشت باز اشاره نمود و اضافه كرد: تكمیل هشت كیلومتر باقیمانده این آزادراه و اتصال آن به شهرهای پرجمعیت استان گیلان باید از اولویت مدیركل جدید راه و شهرسازی قرار گیرد.
وی در ادامه با تاكید بر ضرورت تقویت و توجه به حمل و نقل هوایی و عمومی در كشور خصوصاً در استان گیلان، اظهاركرد: در سال های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی با كاهش ۲۹ درصدی متقاضی در سطح كشور روبه رو بوده ایم.
امینی همین طور با اشاره به یك میلیارد و ۱۰۰ نفر سفر در طول سال در كشور، اضافه كرد: از این تعداد دولت تنها توانایی احداث امكانات رفاهی و سرویس دهی به ۲۳۵ میلیون نفر را دارد.
در اختتام این مراسم ضمن تقدیر و تشكر از زخمات شعبانعلی خاوری مدیركل سابق راه و شهرسازی گیلان ماكان پدارم بعنوان مدیركل جدید این اداره كل در این استان ارائه شد. وی قبل از این مدیریت حوزه طرح های شركت ساخت وتوسعه در گیلان را بر عهده داشت.

1397/09/21
15:12:23
5.0 / 5
4801
تگهای خبر: احداث , حمل و نقل , خدمات , دریا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا