مدیر عامل شركت منابع آب ایران:

بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها در استان های شمالی حائز اهمیت می باشد

بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها در استان های شمالی حائز اهمیت می باشد

به گزارش بیا شمال مدیر عامل شركت منابع آب ایران با اشاره به دستاوردهای حوزه سدسازی بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید برای تأمین منابع آبی از ظرفیت آب بندان ها در استان های شمالی بهره گیری نماییم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمد حاج رسولی ها ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شركت آب منطقه ای گیلان كه در رشت برگزار گردید با اشاره به اهمیت سدسازی با عنایت به شرایط موجود، اظهاركرد: بهره گیری مناسب از منابع آبی و موضوعات مربوط به سدسازی یكی از مواردی است كه امروز باید به آن توجه گردد.
وی با اشاره به اینكه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۹ سد در كشور وجود داشت كه آن هم توسط مهندسین خارجی ساخته شده بود، اضافه كرد: پس از پیروزی انقلاب این تعداد به ۱۷۲ سد رسید.
مدیرعامل شركت منابع آب ایران در ادامه با اشاره به اینكه از این تعداد ۵۸ سد در دهه ۹۰ به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: به بركت پیروزی انقلاب اسلامی دانش سدسازی در كشور توسط متخصصان داخلی بومی سازی و موفق به اجرای این تعداد پروژه در حوزه سد سازی شده ایم.
وی به شرایط استان گیلان در حوزه منابع آبی اشاره و آنرا یكی از استان های غنی دانست و اظهار داشت: عدم نگرانی در حوزه آب آشامیدنی در استان به علت وجود همین منابع آبی و ساخت سد است.
حاج رسولی ها در ادامه با اشاره به وجود آب بندان های فراوان در استان شمالی بخصوص گیلان، بیان كرد: وجود این آب بندان ها یك ظرفیت و فرصت بسیار مهم بوده و حائز اهمیت می باشد. بازدهی آب بندان ها در این استانها، قابل توجه است. امیدواریم از پتانسیل آب بندان ها برای تأمین منابع آبی بخصوص كشاورزی بهره گیری لازم صورت گیرد.
وی با تاكید برلزوم توجه بیشتر به مبحث رودخانه ها و عدم آلودگی آنها، افزود: باید به مبحث مهندسی رودخانه ها توجه بیشتری صورت گیرد چونكه عدم توجه به این مورد صدمه و خسارت فراوانی به محیط زیست استان گیلان وارد می نماید.
در آخر ضمن تشكر از زحمات كاظم لطفی مدیرعامل سابق آب منطقه ای گیلان، وحید خرمی بعنوان مدیرعامل جدید در استان ارائه شد.

1397/10/14
14:59:28
5.0 / 5
4380
تگهای خبر: آب , بهره برداری , شمال , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا