معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان:

تربیت نیروهای انسانی ماهر و منطبق با نیاز بازار كار لازم است

تربیت نیروهای انسانی ماهر و منطبق با نیاز بازار كار لازم است

بیا شمال: معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به عدم هماهنگی فارغ التحصیلان مراكز آموزش عالی با بازار كار و اشتغال، اظهار داشت: تربیت نیروهای انسانی ماهر و بر طبق نیاز بازار كار ضروری می باشد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، مجتبی معصوم نژاد قبل از ظهر یكشنبه در جلسه بازار سرمایه گذاری كه در اداره كل امور اقتصاد و دارایی گیلان انجام شد با تاكید بر ضرورت تربیت نیروهای انسانی برای ماهر برای دستگاه های دولتی و اداری، اظهار نمود: یكی از مهم ترین سیاست های دولت گسترش نظام آموزش عالی مبتنی بر مهارت آموزی است.
وی وجود عدم هماهنگی نیروهای فارغ التحصیلان مراكز آموزش عالی با بازار كار و اشتغال یكی از اشكالات در این حوزه دانست و اضافه كرد: استقبال ۷۵ درصدی دانش آموختگان دانشگاهی برای كارآموزی به مراكز فنی و حرفه ای به سبب وجود همین عدم هماهنگی است.
معصوم نژاد با اشاره به اینكه یكی از اهداف آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروهای انسانی ماهر و توانمند است، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای تلاش می كند تا نیروهای كاردان و كارشناس متناسب با نیاز بازار و ظرفیت های منطقه تربیت كند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه یكی از اشكالات اساسی ما عدم استفاده از ظرفیت های به وجود آمده توسط مؤسسات آموزش عالی است، اشاره كرد: دانشگاه فنی و حرفه ای تلاش نموده تا نقطه اتصال میان بازار كار و اشتغال و دانش آموختگان ایجاد كند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزش بلاعوض برای نیروهای بخش خصوصی متناسب با نیاز آن بخش آگاهی داد و اظهار داشت: تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای و صندوق رفاه دانشجویی امضا شده كه در یكسال اخیر برمبنای آن مقرر شد دانشگاه، كارگاه هایی را در كنار خوابگاه های دانشجویی ایجاد كند تا دانشجویان متقاضی بتوانند به تولید محصول و نمایش خدمات بپردازند.
وی تاكید كرد: فراهم ساختن بستر مناسب برای گسترش تعاملات بین دانشگاه و بخش خصوصی، حمایت بخش خصوصی در تولید محور كردن محصولات و همین طور تولید فن آورانه با همكاری دستگاه های مختلف دولتی و بخش خصوصی می تواند گام های مؤثری در امتداد خود كفایی هر چه بیشتر استان گیلان و كشور ایجاد كند.

1397/12/20
14:28:35
5.0 / 5
4311
تگهای خبر: آموزش , تولید , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا