دریغ از توجه مسئولان؛

كتابت قرآن برای سومین بار توسط هنرمند آملی، شاهنامه كتابت می شود

كتابت قرآن برای سومین بار توسط هنرمند آملی، شاهنامه كتابت می شود

بیا شمال: استاد برجسته خوشنویسی شهرستان آمل كه پیش ازاین دو بار كتابت قرآن كریم را به اختتام رسانده بود، برای سومین بار متوالی كتاب كلام وحی را به رشته تحریر درآورده است.


به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمد رضا خسروی آملی كه از ۱۴ سال قبل به درجه استادی بالاترین درجه درخوشنویسی نائل آمده، طی سال های ۸۹ تا ۹۰ و۹۲ تا ۹۳ دو بار كلام الهی را با خط زیبای نستعلیق به رشته تحریر درآورده و از اواخر سال ۹۷ نیز برای سومین بار تصمیم به كتاب قرآن كریم گرفته است. خسروی در رشته خوشنویسی عضو انجمن خوشنویسان ایران است و به مدت ۳۰ سال رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان آمل بوده است. این خوشنویس آملی درگفتگو اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه در كمتر از ۵ ماه بیشتر از نیمی از سوره های قرآن كریم را كتابت كرده است، ابراز امیدواری كرد، كتاب قرآن كریم برای سومین بار تا كمتر از ۵ ماه آینده به اختتام خواهد رسید. این استاد برجسته خوشنویسی درباب اقدام خود برای كتاب قرآن كریم برای سومین مرتبه گفت، آثار متعددی را با استفاده از خط نستعلیق كتابت كرده ام كه همچون مهم ترین آنها دوبار قبلی بوده كه توانستم به یاری خداوند این كار مهم را انجام دهم. محمدرضا خسروی آملی اضافه كرد: برای كتابت قرآن كریم در اولین بار بیشتر از یكسال و برای بار دوم كمتر از یك سال زمان برده و تمام تلاشم بر این هست كه در مدت حدود ۱۰ كتاب قرآن را برای بار سوم به اختتام برسانم. وی افزود: الان روزانه ۶ تا ۷ ساعت مشغول كتابت قرآن كریم هستم و حس خیلی خوبی هست كه با كلام الهی انس پیدا می كنید. این استاد خوشنویسی آملی با اشاره به اینكه به خوشنویسی قرآن علاقه مندم و تابحال اغلب آثارم در این زمینه به نمایش درآمده است، اظهار داشت: بعنوان یك مسلمان و اینكه تمام اعتقاد ما نیز براین هست و از زمانی كه به درجه های بالای خوشنویسی رسیدم، آرزو داشتم كه حداقل یك دفعه كه شده كلام الهی را با هنر خوشنویسی كتابت كنم.
خسروی آملی اظهار داشت: واقعاً حسی كه در زمان به رشته تحریر درآوردن كلام الهی به شما می بخشد، واقعاً عالی و وصف نشدنی هست وحتی بعد از اختتام نگارش شما نیز این حس تا ساعت ها ادامه دار است. وی ادامه داد: كتابت كلام الهی آن هم به خط نستعلیق كه فارسی هست، واقعاً سخت هست اما از اینكه توانستم این كار مهم را برای سومین مرتبه تجربه كنم وانجام دادم، خداروشكر گذار هستم. كتابت نیمی از قرآن كریم این خوشنویسی آملی با اشاره به اینكه تابحال نیمی از كتابت قرآن كریم به اختتام رسیده است، اظهار داشت: آیه های قرآن كریم در كاغذهای (A3) ودر ۱۱ سطر نگارش می شود. خسروی آملی اضافه كرد، خط نستعلیق بعنوان عروس خط ها است و هر خوشنویسی تمایل زیادی دارد كه آثار خودرا دراین قالب عرضه نماید. آغاز همزمان كتابت شاهنامه فارسی این خوشنویس برجسته آملی همین طور درباب آینده كاری خود گفت، یكی از تصمیمات من برای آینده این است كه بتوانم پس ازكتابت سومین بار قرآن كریم، بطور جدی شاهنامه فردوسی را نیز به رشته تحریر دربیاورم. خسروی آملی ادامه داد، كار بسیار عظیم وطاقت فرسایی است كه با برآورد اولیه برای شاهنامه فردوسی بیشتر از ۵ سال زمان خواهد برد، هرچند قدردان دوستان و بزرگوارانی هستم كه دریغ از یك تشكر خشك وخالی مسئولان شهرستانی واستانی!! وی درباب اینكه از رونمایی نخستین كتابت قرآن تابحال مسئولان شهرستانی واستانی چه حمایتی از شما داشتند، اظهار داشت: كه متأسفانه هنرمندان در هیچ دوره ای حمایت نشدند وهیچ كاری هم انجام نشد. خسروی آملی اضافه كرد: متأسفانه یا خوشبختانه از زمانی كه اولین كتاب قرآن رونمایی شده تابحال حمایتی نشدم وحتی به مسئولان شهرستانی واستانی اینكه منزل یا دفتر من برای دیدن كار بیایند زحمت به خودشان ندادند و این رویه متأسفانه خوبی نیست. وی ادامه داد: من برای دل خودم واینكه یك اثری هنری وماندگار آن هم كتاب آسمانی قرآن كریم را برای شهرستان آمل جاودانه كنم وقت وعمر خودم را گذاشتم واینكه مسئولی بخواهد از من خبری بگیرد یا نه خیلی مهم نیست و مهم روح قرآنی این كار هست كه با آن انس گرفتم.


منبع:

1398/02/26
15:41:33
5.0 / 5
4401
تگهای خبر: زمین
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا