در تودیع و معارفه مدیركل صدا و سیما گیلان مطرح شد:

نقش مهم صدا و سیما در توسعه و حركت رو به جلوی انقلاب

نقش مهم صدا و سیما در توسعه و حركت رو به جلوی انقلاب

بیا شمال: مراسم معارفه مدیركل صدا و سیمای گیلان برگزار و مسئولان با اشاره به نقش مهم این سازمان در توسعه و حركت رو به جلوی انقلاب خواهان توجه بیشتر به ارتقای فرهنگ و عدم ترویج زندگی اشرافی شدند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، آئین تكریم و معارفه مدیر كل صدا و سیمای مركز گیلان قبل از ظهر چهارشنبه با حضور علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، مصطفی سالاری استاندار گیلان، نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در استودیو نور صدا و سیمای مركز گیلان اجرا شد.
در این مراسم از حسن ظهیری مدیركل سابق صدا و سیمای مركز استان گیلان تقدیر و با حكم ریاست سازمان محمدباقر باقرزاده بعنوان مدیركل جدید این مركز ارائه شد.
صدا و سیما ابزاری برای انتقال افكار عمومی است
استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به نقش صدا و سیما در ارتباط بین مردم و مسئولان در سطح استانی و ملی، اظهار نمود: صدا و سیما سبب انتقال افكار عمومی متقابل بین مسئولان و مردم و در نتیجه منجر به عملكرد بهتر مسئولین می شود.
مصطفی سالاری با تاكید بر اینكه صدا و سیما و فضای مجازی بعنوان ابزار و رسانه جمعی در امتداد امر به معروف و نهی از منكر در جامعه نقش دارند، اضافه كرد: از نظارت مردم بر دولت بوسیله صدا و سیما استقبال می نماییم و تمام دولتمردان آماده پاسخگویی و ارائه گزارش عملكرد، بیان اطلاعات كامل بوسیله صدا سیما به مردم هستند.
وی با اشاره به مفهوم دولت بیان كرد: ارائه گزارش عملكرد دولت شامل سه قوه و هر شخصی كه از امكانات مردمی و اختیارات قانون گذار استفاده می نماید است و همه ما نیازمند تذكر مردم هستیم.
انعكاس مشكلات بی شمار گیلان در برنامه های صدا و سیما مشهود نیست
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این مراسم با تاكید بر اینكه گیلان دارای مردمی با فرهنگ و با پیشینه طولانی است، اظهار نمود: انتقال فرهنگ غنی گیلان بر عهده صدا و سیما است.
محمدصادق حسنی با اشاره به اینكه انعكاس مشكلات بی شمار استان گیلان در برنامه های صدا و سیمای مشهود نیست، اضافه كرد: یكی از دلایلی كه استان گیلان دارای اعتبارات كافی دولتی نیست عدم بیان واقعیت ها و مشكلات به صورت كامل و صحیح توسط صدا و سیما است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصل تابستان و تردد مسافران به این استان، اظهار داشت: گیلان استانی میهمان پذیر است ولی باید فرهنگ سازی لازم و كافی توسط صدا و سیما در سطح استانی و ملی صورت گیرد.
اجتناب از ابتذال و زندگی اشرافی در تولید برنامه های صدا و سیما
نماینده ولی فقیه در گیلان درباره نقش صدا و سیما در توسعه و حركت رو به جلو انقلاب اسلامی، اظهار نمود: صدا و سیما یك تشكل فرهنگی و مورد توجه آحاد جامعه است كه شامل محور مسئولان، مخاطبان و برنامه ها است و در صورتیكه این سه بخش در كنار هم مدبرانه، عاقلانه و هوشمندانه عمل كنند رسانه نقش انقلابی خودرا عمل كرده است.
آیت الله رسول فلاحتی با تاكید بر ارتقای فرهنگ جامعه با وحدت تراز نظام و آرمان های امام راحل و انقلاب، اظهار داشت: مسئولان در بخش رسانه باید جامعه شناس باشند و از سعه صدر ویژه برخوردار باشد و به صورت دائمی و پیوسته در كوشش برای تدارك برنامه های علمی و عمیق باشند، اطلاعات آنها بروز و مخاطبان خودرا بشناسد و درصدد رفع نقصها باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان درباره شناخت مخاطب توسط رسانه صدا و سیما نیز افزود: صدا و سیما باید به سن، جنسیت، دانش، منطقه و جغرافیای مورد نظر، مذهب و آئین مردم منطقه در تولید و اجرای برنامه ها برای مخاطبان توجه ویژه داشته باشد.
وی اشاره كرد: برای تولید برنامه ها به دین و آئین مردم، نكات و ارزش های دین، ایجاد نشاط اجتماعی، رعایت حریم های انسانی و اسلامی، اجتناب از ابتذال و بی بند و باری، عدم ترویج زندگی اشرافی نیز باید مورد توجه اهالی صدا و سیما باشد.


منبع:

1398/03/22
15:14:54
5.0 / 5
4250
تگهای خبر: ابزار , تردد , تولید , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا