مدیركل بهزیستی گیلان خبرداد؛

۲۵۰واحدمسكونی دهه فجر افتتاح می گردد

۲۵۰واحدمسكونی دهه فجر افتتاح می گردد

رشت-مدیركل بهزیستی گیلان از وجود ۴۰ هزار معلول تحت پوشش در این استان خبرداد و اظهار داشت: هزار و ۲۶۰ واحد مسكونی در دست ساخت بوده كه از این تعداد ۲۵۰ واحد در دهه فجر به بهره برداری می رسد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمدرضا پارسی ظهر یكشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روزجهانی معلولین اظهار نمود: شعار امسال روز جهانی معلولان «اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه» است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی های معلولان در جامعه، اظهار داشت: باید با تولید فرصت های برابر در جامعه، شرایطی را فراهم شده كه علاوه بر حفظ كرامت معلولین، زمینه رشد و شكوفایی استعدادهای آن ها فراهم گردد.
برگزاری مسابقه عكاسی به مناسبت روز جهانی معلولان
مدیركل بهزیستی گیلان با اشاره به اینكه رعایت حقوق معلولان وظیفه همگان در سطح جامعه است، اضافه كرد: معلولان عضوی از جامعه هستند و باید به آنان خدمات مناسبی در جامعه عرضه و در شناسایی و شكوفایی توانمند سازی تلاش شود.
وی در ادامه به انواع معلولیت اشاره و معلولین جسمی و حركتی، كم توان ذهنی، نابینایان، ناشنوایان، بیماران اعصاب و روان مزمن، بیماران كم توان ذهنی و اوتیسم همچون این موارد اعلام نمود.
پارسی با اشاره به برنامه های هفته بزرگداشت معلولان، خاطرنشان كرد: این هفته از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه برگزار شده كه برنامه هایی در حوزه های مختلف اعم از توانمند سازی افراد دارای معلولیت، دسترسی به جامعه فراگیر، اخلاق مداری و تكریم معلولین، تولید، اشتغال و مسكن در نظر گرفته شده است.
وی برگزاری مسابقه عكاسی، اجرای تئاتر برگزیده جشنواره تئاتر معلولین منطقه كاسپین در پیاده راه فرهنگی شهر رشت را بخشی از برنامه های این هفته عنوان و خاطرنشان كرد: همینطور امسال برای اولین بار در این هفته یكی از افراد معلول جسمی و حركتی برای همراهی و تعامل با مدیر كل بهزیستی در روز ۱۸ آذر دعوت می گردد.
نگهداری بیش از ۲۰۰۰ معلول در مراكز نگهداری گیلان
مدیر كل بهزیستی گیلان در ادامه با اشاره به اینكه بیش از ۴۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند، اضافه كرد: حدود دو هزار و ۲۰۰ معلول در مراكز بهزیستی نگهداری می شوند و برای نگهداری از آنها حدود یك میلیارد و دویست هزار تومان یارانه اختصاص داده شده است.
وی به فعالیت ۳۷ مركز شبانه روزی و ۳۴ مركز روزانه نگه داری و خدمات رسانی به معلولان در سطح استان گیلان اشاره كرد و اظهار داشت: هم اكنون دو مركز نگهداری از كودكان اوتیسم روزانه در رشت و لاهیجان وجود دارد و بزودی سومین مركز استان گیلان در شهرستان صومعه سرا افتتاح می گردد.
پارسی در ادامه با اشاره به سیاست های نگهداری از معلولان در «خانه های كوچك»، خاطرنشان كرد: یك مركز پسرانه خانه كوچك معلولان ذهنی در آستانه اشرفیه راه اندازی شد و در صدد هستیم تا یك مركز دیگر با همین عنوان را در ماسال راه اندازی كنیم.
ساخت ۱۲۶۰ واحد مسكونی برای معلولان در گیلان
وی با اشاره به اینكه از ابتدای سال جاری تابحال ۳۶۵ واحد مسكونی در اختیار معلولان گذاشته شده است، ادامه داد: هم اكنون هم یك هزار و ۲۶۰ واحد مسكونی در حال احداث بوده كه پیش بینی می گردد ۲۵۰ واحد مسكونی از آن در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
مدیر كل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۷۰۰ خانواده دارای چند معلولی فاقد مسكن دراستان، اظهار نمود: طی دو سال قبل ۷۰۰ خانواده چند معلولی فاقد مسكن شناسایی شده اند كه تا آخر سال در تلاش هستیم ۷۲ واحد مسكونی مربوط به خانواده های چند معلولی را آماده و تحویل دهیم.
وی همینطور با اشاره به اینكه ۳۰ میلیون كمك بلاعوض برای كمك به ساخت مسكن خانواده های چند معلول اختصاص یافته است، یادآورشد: بهزیستی گیلان ساخت ۲۱۳ واحد مسكونی برای خانواده های داری چند معلول در دست ساخت دارد.
 

1396/09/12
23:25:10
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا