استاندار گیلان خبر داد:

ارزآوری ۳۲ میلیون دلاری از صادرات تعاونی های گیلان

ارزآوری ۳۲ میلیون دلاری از صادرات تعاونی های گیلان

به گزارش بیا شمال استاندار گیلان با اشاره به اینكه سال قبل ۳۲ میلیون دلار ارزآوری از راه صادرات تعاونی های این استانبه دست آمده است، اظهار داشت: به دنبال افزایش این میزان به ۵۰ میلیون دلار هستیم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، ارسلان زارع قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان بخش تعاون در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینكه تعاونی و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه و افزایش تولید داخلی هستند، اظهار نمود: تعاونی ها بستر ساز اشتغال آفرینی، عدالت، ارزش های اخلاقی و انضباطی در جامعه هستند.
استاندار گیلان با اشاره به تحریم های اقتصادی و بدعهدی های كم سابقه دشمنان نسبت به ایران، اظهار داشت: تعاونی ها نقش مؤثری در تحقق سند ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه، نقشه بالادستی آمایش سرزمین و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در جهت رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دارند.
وی موقعیت استراتژیك گیلان را بستر ایجاد فعالیت های مختلف تعاونی ها در سطح استانی و ملی عنوان نمود و اضافه كرد: طرح ملی اشتغال روستایی در كنار فرصت های شغلی زمینه ساز خلاقیت و تحرك اقتصادی روستاها در سطح استان گیلان است.
استفاده از ظرفیت مغفول مانده بانوان در بخش تعاونی ها
زارع خاطرنشان كرد: تعاونی ها بستر ساز اشتغال روستایی و شهری، در بخش خرد و كلان هستند و باید از ظرفیت مغفول مانده و مؤثر بانوان در بخش تعاونی استفاده نمود.
استاندار گیلان با اشاره به ارز آوری بیشتر از ۳۲ میلیون دلار از فعالیت صادراتی تعاونی ها در گیلان، بیان كرد: پارسال ۳۲ میلیون دلار ارزآوری از راه صادرات تعاونی های گیلان انجام شده است و در تلاشیم كه تا آخر سال به ۵۰ میلیون دلار ارتقا پیدا كند.
وی اقتصاد مقاومتی، تكیه بر توان تعاونی ها و توسعه پایدار را راهبرد مهم رفع مشكلات اقتصادی عنوان نمود و اضافه كرد: تعاونی ها در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی نقش به سزایی دارند، بنابراین آموزش می تواند در فعالیت متناسب تعاونی ها و عملكرد مطلوب آن نقش بسزایی داشته باشد.
زارع با تاكید بر ضرورت كوشش برای كسب سهم بیشتر از تولید ناخالص ملی اطلاع داد و اضافه كرد: سهم گیلان از ناخالص ملی ۲۵ درصد است كه هنوز محقق نشده و تلاش های مبتكرانه برای افزایش سهم گیلان از سهم ناخالص ملی لازم و ضروری می باشد.

1398/06/13
20:06:10
5.0 / 5
4083
تگهای خبر: آموزش , استانداری , تولید , روستا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا