مدیركل گمرك آستارا عنوان كرد؛

برخورد قانونی با خروج كالاهای اساسی از مرز آستارا

برخورد قانونی با خروج كالاهای اساسی از مرز آستارا

به گزارش بیا شمال مدیركل گمرك آستارا اظهار داشت: برمبنای قانون خروج كالاهای اساسی از مرز آستارا ممنوع می باشد و اداره كل گمرك این شهرستان با جدیت از خروج این كالاها جلوگیری و با آن برخورد می كند.



رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه یكی از دلیلهای افزایش ورود مسافران اتباع جمهوری آذربایجان به ایران و شهرستان آستارا بالا بودن قدرت خرید و ارزش پول ملی این كشور است و این ورود و خروج برای بازار آستارا منافع خوبی دارد، اظهار نمود: افزایش حجم مسافر میزان كار كاركنان گمرك آستارا را افزایش داده و پرسنل گمرك آستارا به تناسب بالا رفتن حجم كارها بر دقت در امور خود افزوده اند.
وی با اشاره به اینكه اقدامات خوبی برای كنترل كالاهای صادراتی و وارداتی در مرز و گمرك آستارا صورت می گیرد، اضافه كرد: مطابق قانون، خروج كالاهای اساسی از مرز ممنوع می باشد و اداره كل گمرك آستارا با جدیت از خروج كالاهای اساسی جلوگیری می كند.
امیدی با اشاره به صادرات و واردات كالا از طریق آهن بین المللی آستارا، اظهار داشت: در گمرك ریلی آستارا حجم تبادل كالا رو به افزایش است و با وجود كمبود و برخی مشكلات زیرساختی در آن، خدمات لازم ارائه می شود.
مدیر كل گمرك آستارا، اظهار نمود: با وجود اینكه شركت آذری از كشور جمهوری آذربایجان، در بخش های ریلی كارهایی انجام داده، اما در تأمین زیرساخت های گمركی باید كارهای بیشتری صورت گیرد.
وی اشاره كرد: حجم مبادلات تجاری از طریق آهن بین المللی آستارای جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم افزایش یافته است.
مدیر كل گمرك آستارا با اشاره به اصلاح و ساماندهی محوطه اداره كل گمرك آستارا جهت جلوگیری از آبگرفتگی و تسهیل تردد كامیون های حمل كالاهای صادراتی و وارداتی، اضافه كرد: این طرح هم اكنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و تا آخر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینكه كالاهای وارداتی و انتقالی، با دقت بیشتری در مرز و گمرك آستارا كنترل و طبق قانون با جدیت از خروج كالاهای اساسی از مرز جلوگیری می شود، اضافه كرد: كد گمركی منطقه ویژه اقتصادی آستارا صادر گردیده است و با تأمین زیرساخت های لازم، فعالیت های گمركی آن منطقه آغاز خواهد شد.


منبع:

1398/06/14
13:04:53
5.0 / 5
4275
تگهای خبر: آب , بهره برداری , تردد , خدمات
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا