معاون امور اقتصادی استانداری گیلان:

لزوم ۲ برابر شدن سهم تسهیلات شفت، سند توسعه تدوین شود

لزوم ۲ برابر شدن سهم تسهیلات شفت، سند توسعه تدوین شود

به گزارش بیا شمال معاون امور اقتصادی استانداری گیلان خواهان دو برابر شدن سهم تسهیلات شهرستان شفت با عنایت به عفب ماندگی ها شد و اظهار داشت: سند توسعه شفت نیز باید تهیه شود.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، آرش فرزام صفت عصر سه شنبه در جلسه توسعه شفت كه در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان انجام شد با اشاره به این شفت در خیلی از شاخص ها از عقب ماندگی برخوردار است، اظهار نمود: امیدواریم با تلاش مضاعف مدیران بتوانیم قسمتی از مشكلات شهرستان شفت را حل نماییم.
وی با اشاره به اینكه در جلسه رفع موانع موانع تولید شهرستان شفت نیز به مشكلات ۱۲ واحد تولیدی رسیدگی شد، اضافه كرد: راهكارهایی برای حل مشكلات این واحدها نیز از طرف مدیران مربوطه ارائه شد.
معاون امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینكه در بحث توسعه شفتدر اولین گام باید سند توسعه شهری تهیه و تدوین شود، اظهار داشت: باید افق توسعه شهرستان در سطح استان تعیین شده و سپس برمبنای آن به تهیه و تدوین سند توسعه شفت اقدام گردد.
وی افزود: البته لازم به ذكر است این سند تهیه شده و بازبینی های لازم نیز صورت گرفته و تهدیدها و فرصت های شهرستان شفت نیز در آن مد نظر قرار گرفته است و تنها سازمان برنامه و بودجه باید این سند را با سند آمایش سرزمینی و همین طور برنامه ششم توسعه همگام سازی كرده و یك محور برای توسعه شهرستان تعیین كند تا اقدامات برمبنای آن محور صورت گیرد.
فرزام صفت با اشاره به اینكه فعالیت های جزیره ای و انفرادی دستگاه ها به جایی نخواهد رسید، تصریح كرد: در ابتدا باید سند توسعه شهرستان آماده باشد و از همه دستگاه ها نیز خواسته شود در مورد آن نظر دهند سپس سند نهایی توسعه شهرستان اجرایی شود.
وی با اشاره به اینكه توسعه زیرساخت ها اهمیت زیادی دارند اما برای رفع عقب ماندگی ها كافی نیست، خاطرنشان كرد: زیر ساخت ها باید در امتداد توسعه اقتصادی شهرستان شفت حركت كنند. باید در این زمینه كاركردهای جداگانه تعیین و اولویت های دستگاه ها مشخص شود.
معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با تاكید بر اینكه مدیران استانی باید شهرستان شفت را با عنایت به شرایط ویژه ببینند، خواهان دو برابر شدن سهم تسهیلات شهرستان شفت شد و اظهار داشت: برمبنای قانون، توزیع اعتبارات برمبنای جمعیت و محرومیت هر شهرستان انجام می شود اما با عنایت به شرایط شفت باید این شهرستان به صورت ویژه نگاه شود.
وی با اشاره به اینكه شفت با داشتن ۵۵۰ هكتار آب بندان ظرفیت بسیار خوبی برای استان به حساب می آید، اضافه كرد: در زمینه واگذاری ها نیز باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
فرزام صفت همین طور به جذب سرمایه گذار برای شهرستان شفت نیز اشاره و اظهار نمود: در حوزه سرمایه گذاری نیز باید با شناسایی واحدهای تعطیل آنها را به سرمایه گذاران معرفی كرده تا از ظرفیت این واحدها كه بیشتر مجوزها را دارند برای رونق و توسعه اقتصادی شهرستان استفاده گردد.


منبع:

1398/06/27
14:28:46
5.0 / 5
4155
تگهای خبر: آب , استانداری , تسهیلات , تولید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا