مدیر كل كتابخانه های عمومی گیلان:

۷ كتابخانه خیر ساز در استان گیلان فعال می باشند

۷ كتابخانه خیر ساز در استان گیلان فعال می باشند

به گزارش بیا شمال مدیركل كتابخانه های عمومی استان گیلان با تاكید بر ضرورت جلب مشاركت خیران در حوزه كتاب و كتابخوانی، اظهار داشت: هفت كتابخانه خیرساز در گیلان ساخته شده كه همگی در شرق استان فعال می باشند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، پریسا كرمی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی رودبار كه در فرمانداری این شهرستان انجام شد با اشاره به اینكه ۸۲ كتابخانه نهادی در سراسر استان گیلان فعالیت دارند و مرتفع ترین این كتابخانه ها در روستای كلیشم شهرستان رودبار به مخاطبان ارائه خدمات می دهد، اظهار نمود: برای ارائه خدمات مناسب به كتابخانه نیازمند همكاری و كمك مدیریت شهری رودبار هستیم.
وی با اشاره به اینكه باید از فضای كتابخانه های عمومی شهرستان رودبار استفاده حداكثری داشته باشیم، اضافه كرد: در رودبار ۱۱ كتابدار به ۴ هزار و ۴۶۸ عضو كتابخانه این شهرستان كه به لحاظ پشتیبانی عضو مقام چهارم گیلان را دارد، ارائه خدمات می كنند.
كرمی با اشاره به اینكه ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای كتابخانه های عمومی در شهرستان رودبار است و نسبت به فضای شهری مقام اول را در این زمینه در سطح استان در اختیار دارد، اظهار داشت: رودبار از نظر اعضای كتاب خوان مقام سوم استان را دارد.
وی جایگاه رودبار در بحث گردش كتاب را مقام پنجم استان عنوان نمود و اظهار نمود: رودبار مناطق مرتفع بسیاری دارد و نیاز به فعالیت خودروی سیار حمل كتاب در این شهرستان داریم.
مدیركل كتابخانه های عمومی گیلان با تاكید بر آمادگی برای تهیه و تحویل كتاب به كتابخانه های عمومی این شهرستان، خواهان همكاری خیرین برای خرید ۱۰ كتاب مخاطب پسند و نذر كتاب و تحویل آن به كتابخانه های عمومی رودبار شد.
وی به كمبود اعتبارات اشاره و با اشاره به اینكه به رغم وجود همه محدودیت ها برنامه های مختلفی در زمینه كتاب و كتابخوانی اجرا می شود، اظهار داشت: طرح كوله كتاب را با همكاری نیروهای جهادی سپاه انجام می دهیم و در این طرح به مناطق ییلاقی صعب العبور كتاب های مخاطب پسند را منتقل می شود.
كرمی ایجاد بخش مستقل كتاب كودك را همچون اقدامات كتابخانه های عمومی استان عنوان نمود و اضافه كرد: اهتمام می نماییم كه به معنای واقعی كتاب را در اختیار همگان قرار دهیم.
وی با اشاره به اینكه كتابخانه های استان از فعالیت های سنتی كاملا خارج شده اند، اظهار داشت: خیلی از فعالیت های فرهنگی در كتابخانه ها انجام می شود و این حركت مثبت در حال افزایش می باشد.


منبع:

1398/06/28
20:43:35
5.0 / 5
4237
تگهای خبر: خدمات , خرید , روستا , زمین
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا