فرماندار انزلی:

مشكلات سرمایه گذاری در انزلی تسهیل و صدور مجوزها تسریع شود

مشكلات سرمایه گذاری در انزلی تسهیل و صدور مجوزها تسریع شود

به گزارش بیا شمال فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینكه سرمایه گذاران در این شهر با مشكل حریم تالاب مواجهند، اظهار داشت: باید مشكلات سرمایه گذاری در انزلی تسهیل و صدور مجوزها تسریع شود.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، اسماعیل حیدری آزاد پس از ظهر چهارشنبه در جلسه كارگروه فنی فرصت های سرمایه گذاری انزلی در فرمانداری اظهار نمود: بندرانزلی به صورت شبه جزیره و بین دو حریم تالاب و دریا قرار دارد و قوانین دست و پاگیر حرایم و بستر تالاب عملا جایی برای پشتیبانی از سرمایه گذار باقی نمی گذارد.
وی با اشاره به اینكه برخی از روستاهای انزلی به صورت كامل در حریم تالاب قرار دارند، اضافه كرد: موانع و ایرادات محیط زیست و امور آب كار در انزلی را تعطیل كرده و با وجود اینكه بیشتر از ۶۰ درصد اقامتگاه های استان در این شهر وجود دارد سرمایه گذاری در آن با مشكل مواجه می باشد.
حیدری آزاد با اشاره به اینكه سرمایه گذاری در شهرك صنعتی انزلی نیز با مشكل حرائم مواجه می باشد، اشاره كرد: برمبنای كنوانسیون رامسر در سال ۱۹۷۵ حد بستر تالاب بین المللی انزلی بیشتر از ۱۹ هزار هكتار اعلام شده بود كه وزارت نیرو در چند سال قبل این مقدار را به ۲۵ هزار هكتار افزایش داده است.
وی با اشاره به اینكه بیشترین آمار بیكاران استان گیلان مربوط انزلی است، اظهار داشت: با وجود نعمت ها و فرصت های بسیار برای ایجاد اشتغال، رشد و شكوفایی اقتصاد و گردشگری و معیشت مردم، متاسفانه اجازه استفاده از این مواهب الهی داده نمی گردد.
فرماندار بندرانزلی اشاره كرد: با وجود بازگشت سرمایه گذاران بسیار برای سرمایه گذاری در بندرانزلی علاوه بر نبود زمین كافی، بسته های سرمایه گذاری هم از طرف ادارات به فرمانداری ارائه نشده است.
حیدری آزاد با اشاره به اینكه شهرك صنعتی خمیران انزلی با داشتن زمین، امكانات لازم را در اختیار ندارد، افزود: بهترین ظرفیت سرمایه گذاری، استفاده از تالاب بین المللی انزلی برای اجرای طرح های گردشگریست و در صورت برداشتن موانع در راه سرمایه گذاران، آنها نیز مكلف خواهند شد به صورت سازه های مطابق با قوانین محیط زیست و منابع طبیعی و امور آب اقدام نمایند.
وی با اشاره به استفاده از اتوبوس های دریایی برای رونق گردشگری و اقتصاد شهروندان بندرانزلی، اظهار داشت: می توان با استفاده از اتوبوس های دریایی، مسیر گردشگری و تردد گردشگران و بومیان از انزلی به منطقه آزاد بوسیله دریا، و به شهرهای همجوار بوسیله تالاب فراهم ساخت.
فرماندار بندرانزلی اشاره كرد: مشكلات واحدهای سرمایه گذاری تسهیل و در صدور مجوزهای لازم برای این واحدها تسریع شود.


منبع:

1398/08/23
10:02:13
5.0 / 5
4081
تگهای خبر: آب , انزلی , تردد , دریا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا