به میزبانی شهر مرزی آستارا؛

نشست مشترك شهرداران استان های یزد و گیلان انجام شد

نشست مشترك شهرداران استان های یزد و گیلان انجام شد

بیا شمال: نشست مشترك شهرداران استان های یزد و گیلان به میزبانی شهر مرزی آستارا اجرا شد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، نشست مشترك شهرداران استان های یزد و گیلان، پس از ظهر پنج شنبه و در جریان سفر آموزشی شهرداران استان یزد به استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا با حضور مسئولان حوزه شهرداری های این دو استان و همین طور مسئولان شهرستان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری این شهر اجرا شد.

نقش مهم شهرداری ها در عمران و آبادانی شهر
فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به خاصیت های پیوند خواهرخواندگی بین شهر مرزی آستارا و كلانشهر یزد، اظهار نمود: آستارا و یزد شباهت های بسیاری در حوزه فرهنگ دارند و با پیوند خواهرخواندگی میان این دو شهر قدیمی و فرهنگی كشور، افزایش مناسبات را شاهد خواهیم بود.
حسن رستم زاده با اشاره به نقش شهرداری در عمران و آبادی شهر، اظهار داشت: امروز بحث های مختلف مدیریت شهری و توسعه بی رویه بافت های شهری، تراكم و ساختمان سازی بدون در نظر گرفتن مناسبات فرهنگی نیاز این گونه نشست ها را بیشتر از پیش نمایان می كند.
وی بافت دو استان گیلان و یزد را در یك اقلیم كاملاً متفاوت دانست و اشاره كرد: همین نكته می تواند یك نقطه قوت در تبادل افكار باشد و آستارا امروز در بحث پسماند باید تلاش كند تا یك شهر بدون زباله باشد.
فرماندار آستارا با اشاره به ارتقای درجه شهرداری آستارا، اظهار داشت: ارتقای درجه شهرداری آستارا از ۷ به ۸ نشان از تلاش و كوشش های شبانه روزی مجموعه شهرداری این شهر دارد و از نگاه وزیر كشور و استانداری گیلان در این بحث مهم تشكر ویژه دارم.
رستم زاد شهرستان مرزی آستارا را دروازه طلایی كشور دانست و بیان كرد: آستارا یك اهرم مهم در توسعه و پیشرفت كشور بوده و این نقطه مهم اهمیت خودرا همواره در حوزه های مختلف به خوبی نشان داده است.

گلایه شهردار آستارا از نبود فرودگاه و كارخانه
شهردار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به دستور مدیركل امور شهرداری های استانداری گیلان در تشكیل این نشست، اظهار نمود: آستارا به موازات شهر همنام خود در جمهوری آذربایجان یك نقطه مهم در كشور بوده و تنها شهر مرزی جمهوری اسلامی ایران است كه دارای سه مرز آبی، ریلی و خشكی با كشور همسایه است.
جواد معیتی با اشاره به جمعیت ۵۴ هزار نفری شهر مرزی آستارا، اظهار داشت: ۱۷ درصد مردم آستارا از اهل تسنن هستند و نرخ باسوادی این شهر ۹۸.۲ درصد، ۴۷ درصد مردم این آستارا دارای تحصیلات عالی هستند و ضریب رشد جمعیت ۱.۲ درصدی است.
شهردار آستارا، مرز آستارا را سومین مرز فعال ایران عنوان نمود و اظهار داشت: آستارا امن ترین و پرترددترین مرز زمینی كشور با تردد روزانه ۲ هزار نفر است.
وی، افزود: دومین منبع درآمد گیلان شهرستان مرزی آستارا با ماهیانه یك میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان درآمد از ارزش افزوده است و امروز گمرك آستارا با صادرات محصولات مختلف همچون كشاورزی یك توان و ظرفیت اقتصادی مهم در استان گیلان است.
معیتی با اشاره به حضور ۶ میلیون توریست در تابستان سال جاری در این شهرستان مرزنشین كشور، اظهار داشت: حدود ۳۲ هزار تردد در اوایل سال جاری از مرز آستارا انجام شده و برنامه های شهرداری برای جذب گردشگر كاملاً فعال است و با فراهم كردن زمینه جذب سرمایه گذار در آستارا از تمام توان این شهر در بحث جذب توریست استفاده می نماییم.
معیتی با انتقاد از نبود فرودگاه و كارخانجات در آستارا، اظهار نمود: مشكلاتی همچون جمع آوری آبهای سطحی نیز در آستارا نیاز به نگاه ویژه و ملی دارد و مشكل زباله آستارا همچون دیگر شهرهای استان گیلان باید حل شود.
در ادامه سفر یك روزه شهرداران استان های یزد و گیلان به شهرستان آستارا بازدید از طرح های عمرانی این شهرستان انجام شد.


منبع:

1398/08/25
01:43:04
5.0 / 5
4057
تگهای خبر: آب , آموزش , استانداری , تردد
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا