معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان:

گیلان چهارمین استان باسواد كشور

گیلان چهارمین استان باسواد كشور

به گزارش بیا شمال معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینكه این استان در جایگاه چهارم استان های باسواد كشور قرار دارد، اظهار داشت: 90 درصد سهمیه امسال دوره های سواد آموزی گیلان جذب شده است.



سیروس محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه نرخ با سوادی در استان گیلان برمبنای سرشماری سال قبل ۹۷.۵ درصد است، اظهار داشت: استان گیلان از این نظر در جایگاه چهارم استان های باسواد كشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه جامعه هدف در سواد آموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است، اظهار داشت: سواد آموزی در سه سطح توسعه سواد، انتقال و تحكیم انجام می شود و هزار و ۶۰۰ آموزش دهنده دراین زمینه با نهضت سواد آموزی همكاری می كنند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به اینكه سهمیه امسال دوره های سواد آموزی گیلان ۸ هزار و ۲۴۳ نفر است، اظهار داشت: ۹۰ درصد این سهمیه تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی به پوشش ۹۶ درصدی سهمیه سال قبل استان گیلان، اشاره كرد: در سال قبل سهمیه استان گیلان برای دوره های سواد آموزی ۹ هزار و ۳۷۱ نفر بوده كه ۹۶ درصد آن تحت پوشش قرار گرفتند.
محمدی در ادامه با شهرستان های شفت، آستارا و تالش را دارای بیشترین رشد سواد آموزی در دو سال اخیر عنوان و بیان كرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش گیلان تلاش می كند تا سطح باسوادی در استان گیلان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهید.


منبع:

1398/10/07
20:41:50
5.0 / 5
3967
تگهای خبر: آموزش , زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا