مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

كتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون گیلانی در دفاع مقدس تدوین می شود

كتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون گیلانی در دفاع مقدس تدوین می شود

به گزارش بیا شمال مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به شناسایی ۴۰۰ روحانی رزمنده، اظهار داشت: كتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون گیلانی در دفاع مقدس تدوین می شود.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری بامداد شنبه در نخستین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان (عالمان مجاهد) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به اینكه علما در عرصه های مختلف با بصیرت و عشق حضور دارند، اظهار نمود: مردم همواره نسبت به شخصیت های عمل گرا و برجسته ارادت دارند و جذب آنها می شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان كرد: ایمان و اعتقاد امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم سبب تقویت روحیه ولایت پذیری، اتحاد و انسجام مردم با اصل ولایت فقیه شده و روحیه عمل گرای سردار «قاسم سلیمانی» سبب عشق و ارادت همه مردم نسبت به این شخصیت معنوی، مردمی و نظامی شده است.
دبیر نخستین كنگره شهدا و روحانیون طلبه درباره این همایش اظهار داشت: ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان شناسایی و با دریافت اسناد برای آنها پرونده سازی شده است.
وی افزود: ایجاد آلبوم عكس شهدای روحانی به صورت بسته ویژه در غالب یك آلبوم آثار شهدا به خانواده گرانقدر آنها تقدیم شده كه حركتی منحصر به فرد در كشور است.
تسخیری با اشاره به اینكه استان گیلان دارای چهار رزمنده آزاده است، افزود: ۴۰۰ روحانی طلبه استان گیلان شناسایی شدند از این تعداد ۲۷۱ نفر مقیم استان گیلان و ۱۲۶ نفر در قم، مشهد، كرج و شیراز مستقر هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان كرد: استان كیلان دارای ۱۳۲ روحانی جانباز، ۲ رزمنده اهل سنت طلبه است و در این میان ۱۳ روحانی رزمنده هم فوت كرده اند.
دبیر نخستین كنگره شهدا و روحانیون طلبه با اشاره به كوشش برای تدوین كتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: تدفین دو شهید گمنام در حوزه امیرالمومنین (ع) و نخستین نمایشگاه عكس روحانی رزمنده همچون اقدامات قابل توجه در حوزه شهدای روحانی است.

1398/11/26
21:04:16
5.0 / 5
3650
تگهای خبر: دریا , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا