مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشكی گیلان:

مقابله با كرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

مقابله با كرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

به گزارش بیا شمال مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشكی گیلان با تاكید بر اینكه مردم به شایعات درباره ویروس كرونا توجه نكنند، اظهار داشت: مقابله با كرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، آیدین پوركاظمی سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاكید بر عدم توجه مردم به شایعات درباره ویروس كرونا، اظهار نمود: متأسفانه ترس و اضطراب بیشتر از خود ویروس مردم را ترسانده است.
وی با اشاره به اینكه اگر شهروندان از ماهیت ویروس باخبر باشند دیگر ترسی نخواهند داشت، اضافه كرد: باید آگاهی لازم در زمینه راه های مقابله با این ویروس در سطح جامعه داده شود.
مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشكی گیلان در ادامه با اشاره به اینكه امروز نباید به دنبال منبع شیوع كرونا باشیم، اظهار داشت: اینكه چه تعداد از آزمایش های مثبت یا منفی است باید راهكارهای مقابله با این ویروس آگاهی بخشی شود.
وی با تاكید بر ضرورت فرهنگ سازی، اشاره كرد: داشتن اعتماد به نفس كاذب در زمینه عدم ابتلاء به این ویروس سبب گسترش آن در جامعه خواهد بود باید آموزش های لازم به شهروندان در زمینه راه های انتقال و همین طور مقابله با آن داده شود.
پوركاظمی مهم ترین راه های انتقال این ویروس را بوسیله دست و تماس عنوان نمود و افزود: باید آموزش درست به مردم داده شود. استفاده از ماسك نمی تواند از ابتلاء به ویروس كرونا جلوگیری كند.
وی با اشاره به اینكه ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس تنها علایم سرماخوردگی خواهند داشت، اضافه كرد: در صورت رعایت اصول بهداشتی می توانیم قوی ترین ویروس های را نیز شكست دهیم كوچك ترین اهمال كاری رد این زمینه می تواند بزرگترین زمینه انتشار ویروس در سطح جامعه را فراهم آورد.
مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشكی گیلان در ادامه با اشاره به شایعات انتشار یافته درباره این ویروس در فضای مجازی، تاكید كرد: مردم باید بدانند همه مواردی كه در فضای مجازی منتشر می شود در این میان رسانه نیز باید با آگاهی و علم مطالب درست را انتقال دهد.
وی با تاكید بر اینكه تنها مرجع اطلاع رسانی درباره ویروس كرونا مراجع رسمی و وزارت بهداشت است، اظهار داشت: متأسفانه عده زیادی از افراد با علایم خفیف سرماخوردگی به مراكز درمانی و بیمارستانی بازگشت می كنند كه این سبب می شود تا افرادی كه واقعاً نیازمند به كمك هستند نتوانند خدمات درمانی دریافت نمایند.
پوركاظمی افراد سالمند و دارای زمینه بیماری و یا نقش ایمنی را گروه های خطر عنوان و اشاره كرد: هم اكنون باید محل های تجمع مردم تعطیل یا نیمه تعطیل شود.
وی با اشاره به اینكه این ویروس درمان قطعی ندارد، اظهار نمود: چین تعدادی داور برای این ویروس معرفی كرده كه خوشبختانه در ایران موجود بوده و هم اكنون نیز در استان گیلان مبتلا به این ویروس از این داروها استفاده می نمایند.

1398/12/07
11:18:54
5.0 / 5
3550
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دریا , زمین
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا