برای نخستین بار؛

۱۱۰ عدد گان بیمارستانی توسط هلال احمر در گیلان تولید شد

۱۱۰ عدد گان بیمارستانی توسط هلال احمر در گیلان تولید شد

به گزارش بیا شمال مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: اولین بار در استان گیلان توسط امدادگران و داوطلبان این جمعیت 110 عدد گان بیمارستانی در آستانه اشرفیه تولید شد.



مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید «گان» بیمارستانی برای اولین بار در استان گیلان، اظهار نمود: ۱۱۰ عدد «گان» بیمارستای بهداشتی و استریل توسط امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه تولید شده است.
وی در ادامه اضافه كرد: تولید «گان» در داخل استان می تواند قسمتی از نیازهای داخلی جمعیت هلال احمر و مراكز درمانی را تامین كند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به حضور و مشاركت خیران در زمینه مقابله با ویروس كرونا، اظهار داشت: در ایام گذشته خیران گیلانی در شهرستان های استان با همكاری جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی كننده، گان، ماسك و دستكش بین بیمارستان ها و ادارات و مردم اقدام نموده اند.

وی همین طور به تولید و توزیع ماسك نیز توسط داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر اشاره و بیان كرد: در این مدت در ۸ شهرستان استان گیلان، روزانه حدود ۷ هزار ماسك تولید و بین مراكز درمانی و عموم مردم توزیع می شود.
ولی پور تامین و تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی برای اقشار كم برخوردار را یكی دیگر از اقدامات این جمعیت از زمان شیوع ویروس كرونا عنوان نمود و افزود: با همكاری مجمع خیرین ۵ بسته دستكش لاتكس ۱۰۰ عددی، ۱۵۳ عدد ماسك فیلتر دار، ۵۰ عدد شیلد و ۵ كارتن الكل ۷۰ درصد به بیمارستان پور سینا رشت اهدا شد.
پایش بیش از ۱۶۰ هزار نفر در مبادی ورودی و خروجی گیلان
وی همین طور با اشاره به اجرای طرح پایش و تب سنجی، آگهی و اطلاع رسانی جهت پیش گیری از ویروس كرونا توسط تیم های امداد و نجات این جمعیت، اظهار داشت: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۶۰ هزار و ۴۶۹ نفر در مبادی ورودی و خروجی گیلان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان به آغاز طرح بازرسی سلامت در ۷ محوری خروجی استان، برخی شهرها و فرودگاه رشت اشاره و اظهار نمود: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهكل، انزلی و فومن با حضور امدادگران و نجاتگران و داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر و كاركنان مركز بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی، شبانه روز مستقر و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودرو ها اقدام خواهند كرد كه در صورت مشاهده هر گونه علایم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس جهت قرنطینه به مراكز درمانی منتقل می شود.

وی یاد آور شد: امداد گران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در زمینه گندزدایی و ضدعفونی روستاها و اماكن پرخطر شهری و روستایی نیز اقداماتی انجام داده است.
ولی پور افزود: گندزدایی و ضد عفونی كردن سوپر ماركت ها، مساجد، مدارس، خانه های بهداشت، نانوایی ها به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال جمعیت هلال احمر جهت پیش گیری از انتقال ویروس كرونا در ۱۶ شهرستان و ۲۰۰ روستا و اماكن شهری استان گیلان صورت گرفت.


منبع:

1399/01/01
21:48:39
5.0 / 5
3146
تگهای خبر: انزلی , تولید , روستا , زمین
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا