مدیركل كتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

پیشرفت فیزیكی 60 درصدی بزرگترین كتابخانه عمومی شمال كشور

پیشرفت فیزیكی 60 درصدی بزرگترین كتابخانه عمومی شمال كشور

به گزارش بیا شمال مدیركل كتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیكی ۶۰ درصدی كتابخانه مركزی رشت، اظهار داشت: كوشش برای تكمیل و بهره برداری از این پروژه امسال ادامه دارد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، پریسا كرمی قبل از ظهر چهارشنبه در بازدید از روند اجرای پروژه كتابخانه مركزی شهر رشت در جمع خبرنگاران اظهار نمود: خوشبختانه شاهد روند خوب اجرای این پروژه از سال قبل تابحال هستیم.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیكی ۴۷ درصدی این پروژه در سال ۹۷، اضافه كرد: خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری های انجام شده پارسال هم اكنون این پروژه از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار می باشد.
مدیركل كتابخانه های عمومی گیلان در ادامه به افق روشن تكمیل و بهره برداری از این پروژه امسال پس از ۱۶ سال انتظار علاقه مندان به كتاب اشاره نمود و اظهار داشت: این كتابخانه بزرگ و منحصر به فرد است و در طراحی آن از عنصر كتاب استفاده شده است.

وی با اشاره به اینكه كتابخانه مركزی رشت در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۱۵۳ متر مربع در حال ساخت است، اضافه كرد: در این مركز بخش های گوناگونی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن كتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش كتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل كودك، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری كتابخانه و مرمت و آماده سازی كتاب پیشبینی شده است.
كرمی افزود: تابحال برای ساخت این كتابخانه ۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
گفتنی است استان گیلان دارای ۱۰۰ باب كتابخانه شامل ۸۳ باب كتابخانه نهادی، ۱۶ باب كتابخانه مشاركتی و یك باب كتابخانه مستقل است كه بیشتر از ۶۵ هزار نفر عضو این كتابخانه ها هستند.

1399/01/27
14:59:26
5.0 / 5
3067
تگهای خبر: بهره برداری , شمال , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا