استاندار گیلان تأكید كرد:

تحقق شعار جهش تولید در سایه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

تحقق شعار جهش تولید در سایه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

به گزارش بیا شمال استاندار گیلان یكی از مهم ترین اولویت ها در استان را حركت در راه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی شعار جهش تولید محقق خواهد شد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، ارسلان زارع قبل از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به تعریف ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۵۳ زیر پروژه سال قبل در این استان، اضافه کرد: برمبنای بررسی های صورت گرفته این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار می باشند. روند اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در سال قبل گام مؤثری در تحقق شعار «رونق تولید» بوده است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اولویت ها در این استان حرکت در راه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی است، اظهار داشت: طراحی پروژه های اقتصاد مقاومتی برمبنای اسناد بالادستی شامل قانون برنامه ششم، قانون سالانه بودجه و سند آمایش و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب انجام می شود.
پیش بینی ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی سال جهش تولید در گیلان
وی در ادامه با اشاره به سال «جهش تولید» و با اعلان اینکه پروژه ها در استان گیلان برای حرکت در راه تحقق این شعار طراحی و اجرایی شوند، اشاره کرد: در کنار پیگیری تکمیل و بهره برداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی سال قبل برای امسال ۴۱ پروژه بدون زیر پروژه توسط شش دستگاه تعریف شده است.
زارع با اعلان اینکه یکی از اولویت های ما در اجرای این پروژه بهبود معیشت و درآمد و اقتصاد خانواده ها است، اظهار داشت: در همین راستا پروژه های با ماهیت تولید، زیرساختی و توسعه ای باید مد نظر قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اجرای پروژه ها با حمایت های اعتباری دولتی، اظهار نمود: هماهنگی های لازم برای اجرای این پروژه ها و حضور بخش خصوصی از طرف دولت با بانکهای عامل انجام می شود.
استاندار گیلان افزود: استان گیلان در اجرای کمی و کیفی پروژه های اقتصاد مقاومتی در جایگاه ششم کشور قرار دارد که این نشان دهنده تلاش و پیگیری همه مسئولان در تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه با اشاره به ماهیت فرا دستگاهی بیشتر پروژه های اقتصاد مقاومتی استان گیلان، اضافه کرد: برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی نیازمند وجود نگاه توسعه ای و اشتغال زایی هستیم.
پیش بینی ۳ هزار شغل با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در گیلان
زارع با اعلان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان پایین تر از میانگین کشوری، اظهار نمود: ایجاد فرصت های شغلی در استان گیلان باتوجه به ظرفیت های این استان مهم ترین اولویت مسئولان باید باشد.
وی با اشاره به پیش بینی ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان بر ضرورت تحقق این تعداد شغل تاکید کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم نیازمند همدلی و همکاری هستیم.
استاندار گیلان در ادامه به ظرفیت های این استان در صنعت نوغانداری اشاره و با اعلان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای توسعه این صنعت استفاده نمائیم، اظهار نمود: افزایش ۵۶ درصدی قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم می تواند بعنوان یک مشوق برای توسعه و رونق این صنعت و همین طور تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی با اعلان اینکه رسیدن به توسعه پایدار بدون وجود نگاه حفظ محیط زیست منابع طبیعی غیر قابل قبول است، اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی زمینه رفع اختلافات مردم و دولت را فراهم نموده پس یکی از برنامه ها امسال باید اجرای این طرح در ۵۰۰ هکتار باقی مانده در استان باشد.


منبع:

1399/02/05
20:54:03
5.0 / 5
2712
تگهای خبر: اراضی , استانداری , بهره برداری , تولید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا