استاندار مازندران:

پروژه بزرگ پتروشیمی مازندران در سه فاز راه اندازی می شود

پروژه بزرگ پتروشیمی مازندران در سه فاز راه اندازی می شود

به گزارش بیا شمال استاندار مازندران اظهار داشت: پروژه بزرگ پتروشیمی در سه فاز و با حجم سرمایه گذاری بالای 370 میلیون دلار در بزرگترین بندر شمال كشور در دست ساخت است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشبنه در جلسه راه اندازی شرکت پتروشیمی در بندرامیرآباد با اشاره به اینکه پیگیری راه اندازی پتروشیمی در بندرآمیراباد از حدود یکسال گذشته شروع شده، اظهار داشت: بندر امیرآباد بعنوان بزرگترین بندر شمال کشور با دارا بودن ۵۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری در این منطقه، این ظرفیت را برای راه اندازی یک پروژه بزرگ داراست.
وی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته موافقت اولیه وزارت نفت برای راه اندازی این واحد مهم تولیدی ستاندن شده است و در این نشست روش اجرای این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی می شود، اشاره کرد: زمین مورد نیاز برای این پروژه باید با افق ۲۰ ساله پیش بینی شود تا در تا در طرح های توسعه این پروژه مشکلی پیش نیاید.
حسین زادگان با اعلان اینکه در فاز اول ۱۲۰ هزار تن تولید پروپیلن این طرح خواهد بود، اضافه کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای پروژه این مهم گاز و آب می باشد که در این منطقه دردسترس است.
وی با تاکید براینکه در این نشست باید نحوه اجرا و زمانبندی مشخص شود، تصریح کرد: در ابتدای کار شرکت ملی پتروشیمی مجری طرح است و با چند سرمایه گذار بخش خصوصی نیز مذاکراتی صورت گرفته است تا به صورت مشارکتی این طرح اجرایی شود.
به گفته وی، در این نشست مقرر شد تا دریافت مجوز از شورای اقتصادی کشور با همکاری استانداری بر عهده شرکت ملی پتروشیمی باشد و مسائل فنی پروژه با معرفی نماینده شرکت ملی پتروشیمی در استان پیگیری خواهد شد.
استاندار مازندران تامین زمین، آب، برق و گاز طبیعی را از نیازهای اولیه اجرای این پروژه اعلام نمود و اضافه کرد: بندر امیرآباد از زیرساخت های خوبی در این خصوص برخوردارست و بر طبق اعلام شرکت ملی پتروشیمی راه اندازی این پروژه در چهارسال با حجم سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیون دلار زمان می خواهد.

1399/04/29
17:01:44
5.0 / 5
2430
تگهای خبر: آب , احداث , استانداری , تولید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا