آیت الله فلاحتی:

دشمن به دنبال زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است

دشمن به دنبال زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش بیا شمال نماینده ولی فقیه در گیلان تاكید كرد: دشمن همیشه در صدد این بوده كه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی زیر سوال ببرد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با تعدادی از آزادگان گیلانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ملاقات و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به روزهای خوب و شادی آفرین بازگشت آزادگان به کشور، اظهار نمود: ورود آزادگان به کشور از روزهای به یادمانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه خاطرات آن روزها هیچ وقت فراموش نخواهد شد، اضافه کرد: در طول سال های گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همین طور اختتام دفاع مقدس بارها شاهد بوده ایم که دشمن به در صدد کم رنگ کردن و زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
آیت الله فلاحتی بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده تاکید کرد و اضافه کرد: این فرهنگ باید به نسل جوان ایرانی نیز منتقل شود.
وی آزادگان، ایثارگران و خانواده های شهدا را گنجینه ای باارزش برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان نمود و خواهان ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران شد.
امام جمعه رشت با اعلان اینکه باید خاطرات و مجاهدت رزمندگان، ایثارگران و شهدای گیلانی در چارچوب کتاب ثبت و در موزه ها نگهداری شود، افزود: باتوجه به شرایط امروز نقش و وظیفه رزمندگان سخت تر و دشوارتر از گذشته و زمان جنگ است.
وی با اشاره به اینکه باید با برنامه های هوشمندانه فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل معاصر و آینده منتقل نماییم، تاکید کرد: در این راه هر کسی با هر شغل و منصبی گام بردارد.

۳۷ درصد آزادگان گیلانی ۹ سال اسیر زندان های بعث بودند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه استان دارای دو هزار و ۶۴۵ آزاده است، اظهار نمود: این تعداد معادل بیش از ۶ درصدی آزادگان کل کشور است.
عبدالله پاکاری با اعلان اینکه از این تعداد ۳۷ درصد حدود ۹ سال اسیر رژیم بعثی عراق بوده اند، اظهار داشت: ثبت خاطرات شفاهی این رزمندگان در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه به برخی برنامه های این هفته اشاره نمود و اضافه کرد: دیدار با مدافعان سلامت، گلباران و ادای احترام به آزادگان شهید، برگزاری نمایشگاه ها و برگزاری مسابقه های فرهنگی در فضای مجازی همچون برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

1399/05/26
23:57:28
5.0 / 5
1626
تگهای خبر: تور , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا