استاندار گیلان خبر داد:

بهره برداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه عام المنفعه هفته دولت در گیلان

بهره برداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه عام المنفعه هفته دولت در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از هزار و 44 پروژه عام المنفعه هفته دولت امسال در این استان، اظهار داشت: برای افتتاح این طرح ها دو هزار و 378 میلیارد تومان هزینه شده است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، ارسلان زارع بامداد پنج شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن الغدیر استانداری گیلان انجام شد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم که در تاریخ بشریت ماندگار شده است، اظهار داشت: واقعه عاشورا تنها محدود به یک برهه زمانی نیست بلکه در تاریخ بشریت ماندگار و جهانی شده است.
استاندار گیلان با اعلان اینکه ایام سوگواری ماه محرم امسال به سبب شیوع بیماری و تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود، اضافه کرد: ماهیت برگزاری مراسم ایام محرم تغییر نکرده بلکه تنها شکل ظاهری جدیدی به خود خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه عزاداری سیدالشهدا هیچ منافعاتی با سلامت مردم ندارد، گفت: دستور العمل های بهداشتی به نحو احسن در استان گیلان اجرا خواهد شد دستور العمل های بهداشتی در روزهای محرم به نحو احسن در استان گیلان اجرا خواهد شد.
زارع با اعلان اینکه برگزاری مراسم سوگواری دهه محرم امسال جلویی زیبا تر به خود خواهد گرفت، اشاره کرد: می توان در این شرایط خاص به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه و حتی ادیان دیگر در زنده نگهداشتن واقعه عظیم عاشورا تبدیل شویم.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه تری به استقبال هفته دولت خواهیم رفت، گفت: برگزاری اجتماعات بزرگ ممنوع بوده تجمعات و سخنرانی ها نیز به صورت محدود انجام می شود.
زارع هفته دولت فرصتی را مغتنم دانست که مردم از خدمات دولت در بخش های مختلف عمرانی، افزایش تولیدات صنعتی و کشاورزی آگاه و بهره مند شود، اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی از فضای مجازی و رسانه ای برای اطلاع رسانی از این خدمات استفاده نمایند.
رشد ۵۰ درصدی پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته
وی از افتتاح هزار و ۴۴ پروژه عام المنفعه با اعتباری بیش از دو هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت امسال آگاهی داد و اضافه کرد: بهره برداری از پروژه های عمرانی گیلان در مقایسه با سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته که از مجموعه اعتبارات تخصیص یافته ۱، ۴۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.
استاندار گیلان تشریح دستاوردهای دولت را افزایش امید در میان مردم اثرگذار دانست و گفت: افزایش تولید و کسب انگیزه کارآفرینان منجر به تحقق شعار سال خواهد شد.
وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان، اظهار داشت: تلاش می شود از ظرفیت های داخلی استان برای پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده گردد.
زارع با اعلان اینکه فروش اموال غیر منقول مازاد دولت که در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: شناسایی و مستند سازی این اموال در گیلان در حال انجام می باشد که از فرمانداران هر شهرستان در خواست می شود نسبت به شناسایی و سازمان دهی این اموال تلاش بیشتری صورت گیرد.
استاندار گیلان به نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی در نیمه اول امسال نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی گیلان در نیمه اول امسال اشاره و اشاره کرد: نسبت به مصادیق تخلف برخورد قانونی صورت گرفته و همین طور از مدیران نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی پیش گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان ها را از خواسته های اصلی استانداری گیلان دانست و اضافه کرد: درباب تعیین تکلیف اراضی نسقی کمیته ای در حوزه معاونت عمرانی فعال شده تا مشکلات مطروحه را رفع نماید.
استاندار گیلان با اعلان اینکه برای ایجاد شهرک های کشاورزی در گیلان اقدامات لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: یک طرح کشاورزی در شهرستان سیاهکل شناسایی شده که در نیمه دوم سال جاری به نتایج قابل قبولی خواهد رسید.


منبع:

1399/05/30
21:36:52
5.0 / 5
1791
تگهای خبر: اراضی , استانداری , افتتاح , بهره برداری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا