رئیس اداره اوقاف رودسر واملش:

كاهش صدمه های اجتماعی جامعه از رویكردهای مهم اوقاف است

كاهش صدمه های اجتماعی جامعه از رویكردهای مهم اوقاف است

به گزارش بیا شمال رئیس اداره اوقاف رودسر و املش رسالت كنونی اوقاف در شرایط فعلی جامعه را كاهش صدمه های اجتماعی عنوان نمود.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمد قاسم پور امروز (سه شنبه) در نشست خبری محور کاهش صدمه های اجتماعی را پیرامون بقاع متبرکه عنوان نمود و اضافه کرد: تمام اهتمام و تلاش ما بر این است تا از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه برای کاهش صدمه های اجتماعی مردم استفاده نماییم.
وی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در احیای موقوفات و تبدیل آن به قطب فرهنگی، همت مضاعف رسانه ها را در روشنگری افکار عمومی بسیار برجسته عنوان مرد و اظهار داشت: رسانه ها باید در این حوزه بیشتر از گذشته فعالیت کنند.
رئیس اداره اوقاف رودسر و املش بر لزوم نوآوری و تزریق مدیریت جدید و پویا در هیأت های امنا و ترمیم در ساختار مدیریت بقاع را در افزایش تبدیل موقوفات به قطب فرهنگی و کاهش صدمه های اجتماعی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه میراث ماندگار وقف ارتباطی عمیق با اندیشه های دینی و متعالی و انسانی دارد، اظهار داشت: وقف به اندیشه های بشری و الهی انسان مانایی و پویایی می بخشد و نام نیک انسان را بر اریکه زمان، ثبت و ضبط می کند.
قاسم پور همینطور با اشاره به ارتقای مراکز فرهنگی رودسر به مراکز افق از یک مرکز به ۱۲ مرکز در سالجاری، خاطرنشان کرد: در جهت پشتیبانی از جامعه هدف و از محل موقوفات ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۵ میلیون تومان در این شهرستان ها توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه در دهه وقف هم ۲۵۰ بسته معیشتی به محض تأمین اعتبار بین مردم توزیع خواهد شد، اظهار داشت: در این زمان هیأت امنا و خیران چهار هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در رودسر و املش توزیع کرده اند.
قاسم پور با اشاره به اینکه بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان در جهت اجرای نیت واقفان، خاطرنشان کرد: شهرستان های رودسر و املش ۱۸۷ بقعه متبرکه، ۴۵۷ مسجد با تعداد ۶۵۰ نفر هیأت های امنا و ۳۲۰ نفر خادم فعالیت دارند.
وی مجموع موقوفات را ۱۱۶ مورد عنوان نمود و اضافه کرد: رودسر و املش دارای سه هزار و ۲۲۵ رقبه وجود دارد.


منبع:

1399/07/23
13:42:33
5.0 / 5
1125
تگهای خبر: فعالیت
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا