پنجره مهر؛

رب ازگیل جنگلی سوغات خوش طعم مرزنشینان آستارایی

رب ازگیل جنگلی سوغات خوش طعم مرزنشینان آستارایی

به گزارش بیا شمال رب فرآوری شده ازگیل جنگلی بعنوان چاشنی غذاهای محلی در آستارا كاربرد داشته و یك سوغات خوش طعم از این خطه مرزنشین به حساب می آید.


دریافت 31 MB
به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، رب فرآوری شده ازگیل که بعنوان چاشنی غذاهای محلی در شهرستان مرزی بندر آستارا کاربرد داشته و از محبوبیت خاصی برخوردار است، در یک کارگاه کوچک خانگی در محل روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا توسط بانوان این روستای زیبا و توریست پذیر استان گیلان آماده می شود و طرفداران زیادی هم نزد گردشگران دارد.

رب ازگیل که همواره از جانب توریستهای داخلی و خارجی بعنوان یک سوغاتی از خطه شهرستان مرزی بندر آستارا در سبد خرید مسافران قرار می گیرد، بعنوان میراثی از گذشتگان باقی مانده و می توان از آن در بخش اشتغال زایی و تولید محصولات خوراکی داخلی بیشتر و بهتر بهره برد.
سال گذشته جشنواره فرآوری رب ازگیل برای اولین بار در استان گیلان با هدف معرفی این میوه جنگلی و جاذبه های گردشگری و طبیعی مناطق کوهستانی آستارا در روستای توریست پذیر کوته کومه بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان برگزار گردید.
میوه های باغی و جنگلی نظیر تمشک، آلوچه، ازگیل و گیاهان دارویی به روستاهای آستارا جلوه خاصی داده و جشنواره های تمشک و گیاهان دارویی در بعضی روستاهای آن برگزار شده است.

ضرورت توجه به بسته بندی مصحولات بومی و محلی آستارا
فرماندار آستارا در همین رابطه در بازدید از کارگاه تولید رب ازگیل در روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: روستاهایی نظیر کوته کومه، ویرمونی، حیران، عنبران و عباس آباد در تولید رب ازگیل، گلیم، پرورش قارچ، گل گاوزبان و صنایع دستی ظرفیت های خوبی دارند و باید از آنها برای توسعه اشتغال و درآمد استفاده گردد.
عباس صابر، اضافه کرد: تولیدات منحصر به فرد روستاها نظیر صنایع دستی و رب به و همینطور رب ازگیل باید با بسته بندی مناسب در بازار مصرف معرفی و ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: تولیدات بومی در شهرستان مرزی بندر آستارا قابلیت صادرات به خارج از استان و حتی کشور را هم دارند.

1399/08/27
21:09:46
5.0 / 5
1341
تگهای خبر: آب , تور , تولید , خرید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا