فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت:

هیچ وابستگی در حوزه تأمین تجهیزات دریایی نداریم

هیچ وابستگی در حوزه تأمین تجهیزات دریایی نداریم

فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینكه پیش از انقلاب در حوزه تجهیزات و شناورها كاملاً وابسته بودیم اظهار داشت: امروز هیچ وابستگی در این حوزه نداریم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده بامداد سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در مرکز تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) در رشت با اشاره به اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون مؤلفه های بسیار زیادی بود، اظهار داشت: نیروهای مسلح و جانفشانی آنها که از دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی برای نظام به ارمغان آوردند، یکی از این مولفه ها است.
وی ضمن اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس مأموریت های خویش را به نحو احسن انجام داده و تابحال در همه حوزه ها پیشرفت داشته است، اضافه کرد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همراه با سایر نیروهای مسلح به فرمان امام (ره) لبیک گفت.
فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه عملیات مروارید سلسله عملیات های متنوعی بوده که در نهایت به ۷ آذر منتهی شد، بیان نمود: ۶۷ روز پس از شروع جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعث از بین رفت و حرف چندانی تا آخر جنگ برای گفتن نداشت.
امیر شعبانزاده ضمن اشاره به اهداف عملیات مروارید، اشاره کرد: نابودی دو سوم نیروی دریایی عراق، صیانت دریایی تا آخر جنگ، پیشگیری از صدور نفت عراق و قطع کامل خطوط مواصلاتی دشمن و نابودی سکوهای البکر و الامیه که شریان اقتصادی عراق محسوب می شد، از اهداف عملیات مروارید بود.
اسکورت ۱۰ هزار کشتی تجاری توسط ناوهای نیروی دریایی
وی با تکیه بر اینکه استکبار جهانی در حوزه دریا و از کار انداختن چرخه اقتصادی نظام وارد عمل شده است، اظهار داشت: واردات و صادرات اقلام اساسی در دفاع مقدس به نحو احسن انجام شد و در آن دوران ۱۰ هزار کشتی تجاری توسط ناوهای نیروی دریایی اسکورت شدند و به مقاصد خود رسیدند و کمترین برخورد و صدمه را داشتیم.
فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت نیروی انسانی متعهد را مولفه ای مهم برشمرد و افزود: نیروی انسانی آموزش دیده می تواند تجهیزات نیروهای مسلح را راهبری کند و این مهم با تأسیس دانشگاه در نوشهر محقق شد که به پرورش و تربیت دانشجو می پردازد.
تربیت و تزکیه نیروها در اولویت قرار دارد
امیر شعبانزاده با اشاره به اینکه بدنه نیروی دریایی ارتش در مرکز تخصص های باقر العلوم (ع) آموزش می بینند، اظهار داشت: تربیت و تزکیه نیروها را در اولویت امور قرار داده ایم و به رزمنده پروری و تربیت کارکنانی که مؤمن و با اعتقاد هستند اهتمام داریم و سپس نسبت به آموزش های به روز شده متناسب با تهدیدات توجه می نماییم.
وی ضمن اشاره به تأمین تجهیزات برای نیروی دریایی، اظهار نمود: رزم در دریا متفاوت می باشد و بنا به روایات هم شهادت در دریا بگونه ای دیگر محاسبه می شود و دریادلی نیروها و پذیرش بودن در شرایط سخت دریا و جنگیدن در چنین وضعیتی بسیار پرارزش است.
امیر شعبانزاده با تکیه بر اینکه پیش از انقلاب در حوزه تجهیزات و شناورها کاملاً وابسته بودیم، خاطرنشان کرد: الان در نقطه ای ایستاده ایم که هیچ وابستگی در حوزه تأمین تجهیزات دریایی و شناورهای سطحی، زیرسطحی و غیره نداریم.
آماده سازی ناو خلیج فارس برای الحاق به ناوگان دریایی کشور
فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه نیاز است واحدهای شناور آموزشی به نیروی دریایی الحاق می شود، اظهار نمود: در این رابطه، ناو خلیج فارس در حال آماده سازی است تا به ناوگان ما اضافه شود.
وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه موشک هایی که از شناورها شلیک می شوند، هر روز در حوزه برد عملیاتی و دقت پیشرفت می نماییم، اظهار داشت: پهبادهایی با برد بالا و دقت زیاد در شناسایی، ساخته شده است و یگان های عملیاتی ویژه دریایی با توانمندی بالا فعالیت می نمایند.
امیر شعبانزاده ضمن اشاره به اینکه تحقیق، مطالعات و طراحی های ما توسط جوانان این مرز و بوم انجام می شود و تماماً بومی است، اظهار داشت: نتیجه نیروی انسانی متعهد و تجهیزات بومی، بازدارندگی در حوزه دریا و اقیانوس ها برای کشور است و الان هفتادمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در حال گشت زنی و تأمین خطوط مواصلاتی نیروی دریایی و نفتکش کشور است.
تأمین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه / نیازی به حضور بیگانگان نیست
فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه حتی یک مورد ربایش کشتی در حوزه ناوگروه ارتش از دهه ۷۰ تابحال نداشته ایم، اضافه کرد: سپاه و ارتش با همدلی امنیت را در خلیج فارس و دریای عمان و تا مدار ۱۰ درجه اشراف اطلاعاتی ایجاد کردند چونکه امنیت منطقه باید به دست خود کشورهای منطقه حاصل شود و نیازی به حضور بیگانگان نیست.
وی ضمن اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران حضور پیدا کرد که آثاری همچون تأمین امنیت دریایی، بسط و گسترش اقتصادی و گسترش این منطقه را به دنبال دارد که بسیار حائز اهمیت می باشد.
امیر شعبانزاده اضافه کرد: نیروهای مسلح نخستین نیرویی هستند که در حوادث طبیعی به کمک مردم می آیند و مردم یاری و حضور کنار آنها از وظایف ما است که در مواقع مختلف مانند کرونا به آن عمل کردیم و بیمارستان ولیعصر رشت، سومین بیمارستان معین بیماران کرونایی گیلان بود و الان هم تمام مراکز درمانی ما در این رابطه آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارند.

1399/09/04
13:14:28
5.0 / 5
1201
تگهای خبر: آموزش , دریا , زمین , فعالیت
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا