عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد

نیمه كاره ماندن ۷۰ هزار پروژه در كشور به سبب عدم تخصیص بودجه

نیمه كاره ماندن ۷۰ هزار پروژه در كشور به سبب عدم تخصیص بودجه

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اظهار داشت: 70 هزار پروژه در کشور حدود 15 سال است که به سبب عدم تخصیص بودجه نیمه کاره مانده اند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سید کاظم دلخوش بامداد پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه تحریم بر ما تحمیل شده و ما هیچ گاه خواهان قطع رابطه با هیچ کشوری نیستیم، اظهار نمود: ما هیچ گاه در برقراری گفتمان عادلانه با کشورها مشکلی نداریم اما دشمنان منافع ملی کشور ما را حفظ نمی کنند و تا به امروز با اعمال تحریم ها در صدد سودجویی بودند.
نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به نقش قوا در پیش گیری از بحران و فشار تحریم ها، اضافه کرد: نفت نعمت خدادادی در کشور شمرده می شود اما وابستگی به آن خوبی نیست و باید طبق قانون، سالانه ۵ درصد از میزان وابستگی بودجه کشور به آن کم شود.
وی با اعلان اینکه عدم توجه به فرآورده های حاصل از صنعت نفت و عدم دسترسی به منابع غیر نفتی با مشکل مواجه می شویم، اضافه کرد: طبق قانون مجلس موظف است منابعی را به دولت معرفی نماید تا از آن در وضعیت مختلف همانند کرونا استفاده نماید.
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با انتقاد از عدم استفاده درست از منابع همانند معادن، اشاره کرد: متأسفانه فقط ۲۵ درصد از ظرفیت معادن کشور استفاده می شود و ما نتوانستیم از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه به خوبی استفاده نمائیم.
دلخوش حمایت درست از تولیدات داخل در وضعیت تحریمی را مهم ارزیابی و افزود: وضع قوانین جهت برون رفت از شرایط بحرانی لازم است البته قصد نداریم بگوییم که می توان زندگی بدون مشکل برای مردم ساخت اما در وضعیت تحریمی که صادرات واردات کشور با بی نظمی به وجود آمده باید از تولیدات داخل به نحو مطلوب استفاده نمود.
وی اشاره کرد: قسمتی از ۱۲ هزار و ۵۰۰ قانون مازاد را باطل کردیم برای اینکه این قوانین نظارت را گرفتار مشکل می کند.
نماینده صومعه سرا در مجلس با اعلان اینکه بودجه کشور به سبب نوسانات منابع درآمدی، سنتی است، افزود: تحقق بودجه جای بحث دارد و تا امروز حدود ۷۰ هزار پروژه در کشور حدود ۱۵ سال است که به سبب عدم تخصیص بودجه ها نیمه کاره مانده اند.
وی با اعلان اینکه دومین منبع درآمد کشور مالیات بوده که به سبب شرایط کرونائی خیلی کم شده است، اظهار نمود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ همانند سنوات قبل است و مجلس اعتقاد دارد که لایحه امسال قابل تخصیص نیست.
دلخوش با اشاره به اینکه مجلس تنها می تواند ۳ تا ۵ درصد در لایحه دولت تغییر بوجود آورد و بیشتر از آن از نظر شورای نگهبان تخلف است، اضافه کرد: اگر این بودجه را تصویب نماییم تحقق نمی یابد و اگر تصویب نکنیم و ماهانه بودجه را ببندیم تا روی کار آمدن دولت جدید عملاً بودجه ۱۴۰۰ را از دست می دهیم.

1399/10/04
17:11:57
5.0 / 5
1139
تگهای خبر: تولید , حقوق , زمین , صنعت
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا