در گزارش بیا شمال مطرح شد؛

كاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان

كاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، اظهار داشت: هوای گیلان برای امروز بارانی و دمای هوا نیز 5 تا 10 درجه کاهش پیدا می کند.



محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار نمود: بررسی این الگوها نشان دهنده ورود سامانه بارشی به منطقه از اواخر وقت جمعه است.
وی اضافه کرد: با نفوذ این سامانه شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر و بارش باران در بعضی مناطق استان گیلان فراهم خواهد شد.
دادرس با اشاره به اینکه وزش باد نیز از پدیده های دیگر پیش بینی شده برای امروز در استان گیلان است، اظهار داشت: از عصر شنبه نیز به تدریج شاهد کاهش ناپایداری و ابرناکی هوا هستیم.
وی با اعلان اینکه از اواخر وقت شنبه تا اواخر هفته آتی به تناوب شاهد وزش باد جنوبی در استان گیلان خواهیم بود، افزود: آسمان بیشتر نقاط استان گیلان برای امروز) (شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش نسبی دما و بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه به تدریج با کاهش ناپایداری از اواخر وقت امروز زمینه برای وزش باد جنوبی فراهم خواهد شد، بیان کرد: در طول این مدت شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای هوای استان گیلان خواهیم بود.
وی همین طور با اعلان اینکه از روز یکشنبه با افزایش نسبی باردیگر دمای هوا و وزش باد گرم احتمال ذوب شدن برف در ارتفاعات و بالا آمدن آب رودخانه ها وجود دارد، اضافه کرد: شهروندان باید از استقرار در حاشیه رودخانه های اجتناب کنند.
دادرس افزود: آسمان شهر رشت نیز قسمت ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد همراه با کاهش دما پیش بینی شده است.
وی با اعلان اینکه از عصر و شب با کاهش ابر همراه شاهد وزش باد جنوبی خواهیم بود، اظهار داشت: دمای رشت نیز بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بوده و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

1399/11/11
13:47:41
0.0 / 5
1233
تگهای خبر: آب , برف , زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا