در گزارش بیا شمال مطرح شد؛

رد پای دلالان و سود جویان در انتقال مرغ به خارج از گیلان

رد پای دلالان و سود جویان در انتقال مرغ به خارج از گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر اینکه خروج مرغ زنده از مبادی ورودی استان ممنوع می باشد، اظهار داشت: دلالان و سود جویان در انتقال مرغ به خارج از گیلان نقش آفرین هستند.



فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به وضعیت بازار مرغ در استان گیلان، اظهار نمود: بر مبنای آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار گیلان خروج مرغ زنده از مبادی خروجی استان ممنوع می باشد.
وی در ادامه اضافه کرد: در جهت کنترل و نظارت، تمام کشتارگاه ها و کشتارگران و واحدهای صنفی باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.
رئیس سازمان صمت گیلان ضمن اشاره به ساماندهی کشتارگران و تعیین نماینده ای برای دریافت روزانه ۱۰۰ تن مرغ زنده به قیمت مصوب، اظهار داشت: هیچ واحد صنفی هم حق قطعه بندی مرغ را ندارد.
وی همینطور به افزایش توزیع مرغ گرم از ۲۰۰ تن به ۲۶۰ تن در روز هم اشاره و افزود: توزیع مرغ گرم در بازار استان گیلان دو بار در روز به صورت بامداد و عصر صورت خواهد گرفت.
دلق پوش با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار مرغ و انجام گشت های مشترک بازرسان سازمان صمت، تعزیرات؛ اتاق اصناف و دامپزشکی، اضافه کرد: تخصیص شعب ویژه در تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات مرغ و بررسی خارج از نوبت پرونده ها هم در دستور کار قرار دارد.
وی ضمن اشاره به بر مبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان در زمینه استقرار بازرسان مقیم در کشتارگاه ها، اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد با مجوز ستاد تنظیم بازار کشور از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان صمت گیلان به قیمت مرغ زنده هم اشاره و با اشاره به اینکه به نرخ مصوب قیمت مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، افزود: قیمت مرغ گرم در واحد صنفی هم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.
وی ضمن اشاره به برخی مشکلات در زمینه نبود مرغ در استان و توزیع نامناسب، افزود: افزایش قیمت مرغ در استان های همجوار و بزرگ که گیلان تأمین مرغ آنرا به عهده دارد سبب شده تا بازار استان تحت تاثیر قرار گرفته و ملتهب شود.
دلق پوش تاکید کرد: برخی سودجویی ها در انتقال مرغ به خارج از استان و یا قطعه بندی غیرقانونی مرغ وجود دارد که با آنها برخورد شده است.

1399/12/05
23:54:17
0.0 / 5
1035
تگهای خبر: پزشك , تور , دریا , زمین
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا