معاون وزیر صمت:

كالاهای اساسی ۲۵ تن از واردات به كشور را به خود مختص كرده است

كالاهای اساسی ۲۵ تن از واردات به كشور را به خود مختص كرده است

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به بیش از ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار حجم تجارت خارجی ایران، اظهار داشت: ۲۵ تن از کالاهای وارداتی به کشور کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، حمید زاد بوم شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان گیلان در رشت، صادر کنندگان را جهادگران عرصه اقتصاد عنوان نمود و اظهار داشت: پارسال با تلاش صادر کنندگان شاهد بیشتر از ۴۱ میلیارد دلار صادرات از ایران بودیم.
وی به ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی ایران از آغاز سال جاری تابحال با عنایت به فشار و تحریم های اقتصادی اشاره و اظهار نمود: از این میزان بیشتر از ۳۱ میلیون دلار در بخش صادرات و مابقی هم در بخش واردات است.
معاون وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه در بخش صادرات در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش ۱۹ درصدی و در بخش واردات هم کاهش ۱۵ درصدی شاهد می باشیم، اظهار داشت: انتشار کرونا بر اقتصاد جهانی و بخصوص کشور ما تاثیر گذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه اولین بار صادرات ایران در سال ۶۵ به مرز یک میلیارد دلار رسیده و از آن زمان تابحال اقدامات لازم برای توسعه صادرات انجام شده است، افزود: ایران در ۲۸ گروه از ۴۰ گروه صادراتی فعال است.
زادبوم با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری در بخش کشاورزی از نظر وزنی بیشتر از ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته ایم، اضافه کرد: در حوزه صادرات میوه و تره بار ۲۵ و گل و گیاه ۵۲ درصد رشد شاهد بوده ایم.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت توسعه صادرات اشاره و افزود: ایران با مرکز تجارت بین الملل پروژه ای هشت میلیون یورویی به مدت پنج سال در حال اجرا می باشد که منابع مالی این پروژه از جانب سازمان های بین المللی تأمین می شود.
معاون وزیر صمت ضمن اشاره به رقابت نابرابر صادر کنندگان ایرانی به علت تحریم ها، اضافه کرد: به علت تحریم ها و فشارهای اقتصادی گاهی صادرکنندگان ایرانی در این بخش در رقابت با سایر صادرکنندگان متحمل ضرر می شوند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر از ۸۵ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه ای است، اظهار داشت: از مجموع ۳۰ تن کالای وارداتی به کشور ۲۵ تن به ارزش ۲۵ میلیارد دلار جز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

1399/12/20
11:37:20
0.0 / 5
1012
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا