مدیركل شیلات مازندران:

۱۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شد

۱۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شد

بیا شمال: مدیرکل شیلات مازندران از صید هزار و 547 تن انواع ماهیان استخوانی تا اختتام اسفندماه در استان آگاهی داد.



حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی صید انواع ماهیان استخوانی میزان صید را هزار و ۵۴۷ تن از اول فصل صید تا اختتام اسفندماه آگاهی داد و اضافه کرد: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده ۱۳۰ میلیارد تومان بوده نسبت به زمان مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
وی سرانه صید شرکت های تعاونی پره را ۳۰ تن و دارای کاهش ۲۹ درصد اعلام نمود و اظهار داشت: ۵۷ درصد ماهیان صید شده از نوع سفید، ۲۸ درصد کفال و ۱۵ درصد کپور بوده است و کاهش صید ماهیان استخوانی مشکلات شدیدی برای جامعه صیادی به وجود آورده است.
وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور، تعدیل شغل صیادی را همچون نیازها بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تحقق مصوبات شاهد رفع مشکلات این جامعه باشی.
اسحاقی میزان صید ماهیان کیلکا را تا اختتام اسفندماه ۱۳ هزار و ۱۷۲ تن ذکر کرد و اضافه کرد: ارزش اقتصادی این میزان صید ۹۷ میلیارد تومان بود که از نظر حجم صید سه درصد کاهش و از نظر ارزش اقتصادی رشد ۲۱ درصدی روبرو بوده است.
مدیرکل شیلات مازندران سرانه صید هر شناور را ۲۹۸ تن و دارای کاهش سه درصدی بیان کرد و اضافه کرد: باتوجه به تخم ریزی ماهیان، صید ماهیان کیلکا تعطیل شده و بعد از به انتها رسیدن فصل تخم ریزی باردیگر شروع می شود.

1401/01/07
21:41:03
0.0 / 5
700
تگهای خبر: بابل , بابلسر , سفر , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا