مدیركل حفظ آثار گیلان خبر داد

۳۲۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد در گیلان

۳۲۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد در گیلان

به گزارش بیا شمال، از گیلان مدیرکل حفظ آثار گیلان، از برگزاری ۳۲۰۰ ویژه برنامه و فعالیت توسط نیروهای مسلح استان و گروههای مردم نهاد و دستگاه ها و نهادها و مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و... در سوم خرداد سال جاری اطلاع داد.


سرهنگ حسن حبیبی امروز در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالروز سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار نمود: ویژه برنامه های بزرگداشت روز مقاومت و پایداری امسال با شعار «ما متحدیم» برگزار می گردد.
وی هجوم گسترده نیروهای بعثی عراق در طول ۱۰۰۰ کیلومتر از خط مرزی ایران را با استفاده از انواع جنگ افزارهای روز دانست و اضافه کرد: عراق در شرایطی به کشور ما حمله کرد که به علت حضور بعضی از نیروی های نفوذی غرب همچون بنی صدر در منصب ریاست جمهوری وضعیت سیاسی و اقتصادی مناسبی نداشتیم، اما موضع امام راحل در ناچیز تلقی کردن اقدام صدام و افشای حمایت های پشت پرده آمریکا و استکبار جهانی از این جنگ باعث شد توجه ملت ایران به قدرت بزرگ الهی و اهمیت وحدت و همدلی و مدد گرفتن از عقل و تدبیر جلب شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه بیانات امام راحل روحیه سازماندهی و مدیریت مسؤلان را تقویت و در مردم و جوانان انگیزه دفاع از کیان نظام و کشور را ایجاد کرد، اظهار داشت: با عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا، نیروهای انقلاب با تاکید بر آموزه های اسلامی و به تاسی از فرهنگ عاشورا، نبرد را آغاز کردند و با عملیات ثامن الائمه(ع) توانستند حصر آبادان را بشکنند.
حبیبی به نقش آفرینی سپاه پاسداران در کنار ارتش و بسیج مردمی اشاره و اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر تحلیل گران جهان را به حیرت واداشت.
وی درس ها و پیام های حماسه آزادسازی خرمشهر را نیازمند بازخوانی دانست و بیان نمود: در جریان این حماسه بزرگ نباید نقش امدادهای غیبی الهی را نادیده بگیریم.
مدیرکل حفظ آثار گیلان یکی از درسهای حماسه سوم خرداد را عدم اعتماد به دشمنان خبیث دانست که امروز جنگ های ترکیبی را ضد نظام اسلامی به راه انداخته اند و خاطرنشان کرد: امروز باید خودمان را مدیون کسانی بدانیم که با ایثار و جانفشانی دیروزشان امنیت و عزت و اقتدار امروز ما را رقم زدند.
وی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در بستر هنر تصریح کرد و افزود: مردم گیلان با وجود فاصله چندصد کیلومتری از جبهه ها، نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و بخصوص در عملیات الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر داشتند؛ بگونه ای که در این عملیات ۲۶۰ شهید و بیشتر از ۷۰ جانباز تقدیم کردیم.
حبیبی با اشاره به اینکه بیشتر از ۱۰۰۰ رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، اظهار داشت: عملیات الی بیت المقدس بسیار طولانی بود و ۲۵ روز طول کشید و سرانجام خرمشهر بعد از ۱۹ ماه تصرف آزاد شد و غرور ملی و اسلامی ایرانی ها را به رخ جهانیان کشید و باعث تثبیت انقلاب و نظام شد و موازنه قدرت را به نفع نیروهای مسلح ایران تغییر داد.
مدیرکل حفظ آثار گیلان از برگزاری ۳۲۰۰ ویژه برنامه و فعالیت توسط نیروهای مسلح استان و گروههای مردم نهاد و دستگاه ها و نهادها و مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و... در سوم خرداد سال جاری اطلاع داد و تصریح کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، افتتاح مسکن محرومین و پروژه های عمرانی توسط سپاه، مسابقات ورزشی، نهضت خاطره گویی با محوریت درس ها و پیام های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها، ویزیت رایگان، نهضت جهاد تبیین معارف دفاع مقدس و دستاوردهای نظام اسلامی و یادواره های شهدای اقشار همچون این برنامه هاست.
وی از افتتاح دو یادمان شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، راه اندازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس، رونمایی از سایت نشریه علمی و پژوهشی انقلاب و دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده های معظم شهدا و رونمایی از کتب و تولیدات رسانه ای مختلف اطلاع داد و خاطرنشان کرد: برنامه شاخص یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر است که ساعت ۹: ۳۰ سوم خرداد ماه در گلزار شهدای رشت برگزار می گردد.



1402/03/02
03:20:54
0.0 / 5
301
تگهای خبر: آب , افتتاح , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا