راهکارهای مدیریت بودجه در فرایند غرفه سازی

راهکارهای مدیریت بودجه در فرایند غرفه سازی

به گزارش رسانه بیا شمال، یکی از چالش هایی که شرکت های تجاری کوچک با آن رو به رو هستند، هزینه های غرفه سازی است.


به گزارش رسانه بیا شمال، یکی از چالش هایی که شرکت های تجاری کوچک با آن رو به رو هستند، هزینه های غرفه سازی است.

 یک کسب و کار برای بیشتر دیده شدن و معرفی محصولات خود به مخاطب و سایر شرکت ها جهت همکاری، نیازمند شرکت در نمایشگاه است و نمی تواند از کنار این موضوع ساده گذر کند اما چگونه می توان مقدار هزینه برای ساخت غرفه را به حداقل رساند؟ برای آن که بتوانید با سرمایه خود بیشترین بازدید را بدست اورید و به اصطلاح بهینه عمل کنید، لازم است در مدیریت بودجه بسیار موفق عمل کنید.  چرا که اگر به علت عدم مدیریت بودجه نتوانید ظاهر غرفه را مدرن و شیک تدارک ببینید یا نتوانید از افراد حرفه ای هنگام برگزاری رویداد نمایشگاه کمک بگیرید، نه تنها از سایر رقبا عقب افتاده اید بلکه کاملا ضرر کرده اید. در واقع مدیریت بودجه در این امر باید با ظرافت خاصی صورت پذیرد. هزینه طراحی و اجرای غرفه اثرگذار و جذاب، از نظر اقتصادی برای اکثر شرکت ها به ویزه کسب و کارهای کوچک دشوار است. به همین علت مشارکت کنندگان نمایشگاه ها همواره در جستجو راهکارهایی هستند تا بتوانند ضمن حضور در نمایشگاه تا حدی هزینه های غرفه سازی را نیز کاهش بدهند. استفاده از مشاوره های غرفه سازی می تواند به شما کمک کند تا ساخت غرفه نمایشگاهی خود را ارزان پیش ببرید و با اقتصادی ترین حالت ممکن، جز شرکت کننده های مطرح باشید.


چگونه مقدار بودجه برای غرفه سازی را به حداقل برسانیم؟

1. مشارکت در غرفه
 برای اینکه بتوانید هزینه ها را مدیریت کنید، می توانید با یک کسب و کار دیگر که هم خانواده با کسب و کار شماست صحبت کنید و یک غرفه مشترک افتتاح کنید. یعنی در مرحله نخست از یک غرفه با دو هدف متفاوت استفاده کنید. در چنین شرایطی  اکثر فضای غرفه به بخش بندی هایی در جهت مذاکره،  پذیرایی و انباری و درصد کمی از فضای غرفه مربوط به معرفی برند و نمایش محصول اختصاص داده می شود. شما قادر هستید در یک غرفه مشترک بخش معرفی برند و نمایش محصول یا خدمات مخصوص خود را اختصاص دهید و از سایر فضاها به صورت مشترک استفاده کنید.
2. استفاده از هویت بصری
برای دیده شدن غرفه در نمایشگاه احتیاجی به رقابت با شرکت های بزرگ که برای افتتاح غرفه هزینه های هنگفت می پردازند، نیست. گاهی اگر از یک هویت بصری سازمانی یا محصول در غرفه استفاده کنید اثرگذار تر خواهد بود. در جستجوی عناصر جذاب محصول یا سازمان خود باشید و از آن در طراحی خود استفاده کنید.
3. استفاده از طرح های مینیمال در غرفه
با کنار هم قرار دادن فرم ها و عناصر کم هزینه و ساده، محیط مد نطرتان را خلق کنید. طرح های مینیمال فضای با ارزش و جذاب خلق می کنند. باید گفت بصورت کلی سلیقه افراد در دنیای مدرن به سوی استقبال از فرم ها و عناصر ساده و قابل درک پیش رفته است. سلیقه مخاطبان غرفه شما نیز استثنا نیست.
4. استفاده از سازه های مدولار مدرن
هر روزه استفاده از سازه های مدولار را در نمایشگاه های بزرگ دنیا به وسیله ی برندهای معتبر مشاهده می کنید. سازه های مدرن مدولار علاوه بر اینکه دارای ظاهری زیبا هستند، از نظر هزینه با غرفه سازی های معمولی تفاوت بسیاری دارند و بسیار اقتصادی تر هستند. یکی از ویژگی های مهم سازه های مدرن مدولار سرعت بالای نصب آن ها در نمایشگاه  است. یکی دیگر از عواملی که بر مدیریت بودجه بندی اثر گذار می باشد، زمان سنجی برپایی نمایشگاه است. امکان دارد که شما بودجه محدودی داشته باشید یا تمایل نداشته باشید که هزینه زیادی صرف ساخت غرفه در نمایشگاه کنید، در این صورت  بهتر است از سازه های مدولار استفاده کنید و کنار زیبایی بصری، هزینه، زمان را هم مدیزیت کنید. برای این که بهترین نتیجه ممکن را هنگام استفاده از سازه های مدولار داشته باشید بهتر است از قبل لیست شرکت های غرفه ساز معتبر را جسنجو کنید تا بتوانید از راهکار های ارائه شده بهره ببرید. پیشنهاد می شود برای دستیابی به هدفی چون موفق شدن در برپایی غرفه نمایشگاهی، شرکت های غرفه ساز معتبر دارنده گرید A  را شناسایی کنید. کبیر سازان  جهت مشاوره و ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان همراه شماست.

1402/08/15
23:42:15
0.0 / 5
200
تگهای خبر: رپورتاژ , غرفه , خدمات , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا