در گردهمایی تولیدكنندگان داخلی تولید قطار ملی مطرح شد

برگزاری جشن تولید قطارملی بزودی

برگزاری جشن تولید قطارملی بزودی

به گزارش بیا شمال، گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی برگزار گردید.


به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، امروز دوشنبه گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی برگزار شد که در این مراسم شیخ طاهری، مدیرعامل کارخانه واگن سازی تهران با بیان این که امروز واگن سازی تهران در ادامه مأموریت تولید قطار ملی و در جهت تصمیم بزرگی که ۵ سال پیش برای افزایش میزان بومی سازی گرفته شد، خویش را بعنوان میزبان این گردهمایی می داند، اظهار داشت: تلاش می نماییم که مساله ناوگان متروی تهران را حل نماییم و امیدوارم جلسه امروز جهشی باردیگر برای تولید انبوه قطار ملی باشد و با توجه به همدلی و هم صدایی که در بومی سازی دانش قطار ملی مترو ایجاد شده، امیدوارم بزودی شاهد ایجاد تولید انبوه باشیم.

وی با تاکید بر این که ۴۳ درصد از سهم تولید قطار ملی بر عهده شرکت واگن سازی تهران گذاشته شده است، اظهار نمود: هم اکنون باید ۱۵ رام ۷ واگنه و یک رام ۸ واگنه تولید نماییم و هم اکنون ۳ رام ۷ واگنه در مجموعه واگن سازی وجود دارد که پس از تأییدیه های نهایی تجهیزات اصلی نصب خواهد شد و به زودی جشن تولید نخستین واگن های ساخته شده را خواهیم گرفت.

در ادامه گردهمایی، روشن مسئول سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت نیز با تاکید بر این که جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت تمرکز خویش را بر مسائل مکانیکی و برقی متمرکز کرده و زمینه های کاری خویش را در حوزه حمل و نقل ریلی، صنایع و معادن و... متمرکز کرده، اظهار داشت: از سال ۸۳ طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو را در دستور کار قرار دادیم که با تلاش مدیران اسبق و فعلی جهاد دانشگاهی کار پیش رفت تا بتوانیم بیشتر از ۸۰ درصد در این عرصه حمل و نقل ریلی را بومی سازی نماییم.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها در همکاری با اروپایی ها مشکلاتی ایجاد کرد، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام هم کار سخت شد؛ اما با همکاری معاونت عملی و فناوری یک کار پایلوت را پیش گرفته و تمام کردیم. تا این که در سال ۹۸ با متولی گری معاونت عملی و حمایت واگن سازی یک رام قطار ملی را طراحی کردیم و با این که بستر تست قطارها فراهم نبود ولی شرکت بهره برداری متروی تهران با ما همکاری کرد و ریسک کار را پذیرفت. حالا امیدواریم با تأمین منابع مالی و اجرای الزامات قطار ملی بتوانیم در زمان مقرر کار تحویل داده شود.

علی امام مدیرعامل حمل و نقل مپنا نیز با تاکید بر این که می بایست تبلور این تجربه ارزشمند را در قراردادهای بعدی ببینیم، اظهار داشت: قرار بود ۲۰۰۰ دستگاه واگن تا پایان برنامه ششم وارد ناوگان کلانشهرها شود ولی حتی یک واگن هم وارد شبکه متروی هیچ کلانشهرهای نشد. البته جای شادمانی دارد که شهرداری تهران با جدیت پیگیر قرارداد ۶۳۰ دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه گروه مپنا متولی طراحی قطارهای ملی شد و در زمان مقرری که باید، انجام شد و به تازگی نتیجه تست آن در آزمایشگاهی در کشور «چک» صورت گرفته شده است، اظهار نمود: از این جهت این افتخار برای مپنا بوجود آمد که در طراحی انواع بومی ها پیش قدم بشود. طراحی و ساخت بوژی های قطار سبک خط یک متروی مشهد که پیچیدگی خاص خویش را دارد هم توسط مپنا انجام شده است و لازم به بیان است که واگن سازی پارس از سال ۶۳ فعالیت خویش را شروع کرده و امکانات ارزشمندی برای ساخت بدنه واگن های مترو، بوژی و مونتاژ نهایی قطارهای متروی دارد. ازاین رو مپنا با تمام ظرفیت می تواند در ساخت پروژه قطار ملی فعالیت کند.

علیرضاشیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در حاشیه مراسم گردهمای تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه قطار ملی پنج سال پیش کلید خورد و حالا تاییدهای تولید واگن های ملی دریافت شده است اظهار داشت: برای تولید انبوه باید فضا و مسیر تولید تبیین بشود که در مراسم امروز تفاهمنامه هایی با حضور تأمین کنندگان انجام شد و چارچوب وظایف این تأمین کنندگان و تولید کنندگان داخلی که اهم آن دریافت تاییدیه های مورد نیاز است، منعقد گردید.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین این ناوگان جدی هستیم و برپایه دستور شهردار خویش را موظف به سرعت بیشتر برای تولید انبوه می دانیم، اظهار داشت: قرارداد ۱۱۳ دستگاه است که تبدیل به ۱۵ قطار ۷ واگنه و یک دستگاه ۸ واگنه می شود و حالا بدنه سه رام قطار آماده شده است ولی تجهیزات توسط تولیدکنندگان داخلی بر مبنای چارچوب تفاهمات تأمین می شود تا با سرعت بیشتر به سمت مونتاژ نهایی واگن ها برویم.

وی تصریح کرد: از نظر طراحی و تولید این قطارها به میزان ۸۵ درصد داخلی سازی شده است؛ این در حالیست که از آغاز ساخت مترو نهایت داخلی سازی ۳۰ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت واگن سازی با اشاره به اینکه ما در حالی از قطار ملی در کشور حرف می زنیم که یک تجربه ۲۰ ساله مونتاژ داریم اظهار داشت: مجموعه واگن سازی تهران با نگاه به تجربه داخلی بوجود آمده است و امیدوارم که این مجموعه تلاش کند که با حداقل خطا و بیشترین کیفیت کار را تولید نماید.

به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، در انتها تفاهمنامه های در جهت تولید انبوه قطار ملی میان شرکتهای داخلی منعقد گردید.





منبع:

1402/09/14
09:13:47
0.0 / 5
249
تگهای خبر: بهره برداری , تور , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا