زاكانی:

1403، سال نوسازی بافت فرسوده است

1403، سال نوسازی بافت فرسوده است

بیا شمال: شهردار تهران به تشریح کارهای مدیریت شهری در سال 1402 پرداخت و گفت سال 1403، سال نوسازی بافت فرسوده است.


به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران به تشریح کارهای مدیریت شهری پایتخت در یک سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: تا صدمین رویداد «امید و افتخار» حدود ۱۷۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه های پایتخت هزینه کرده ایم و در مجموع توانستیم ۸۶۱ پروژه را افتتاح نماییم. البته ۸۴ درصد از این پروژه ها در دوره مدیریت شهری فعلی شروع شد و به پایان رسید.
۶۱ درصد از پروژه های تهران مربوط به میدان انقلاب به پایین بود وی با اعلان اینکه ۶۱ درصد از این پروژه ها مربوط به پهنه جنوبی تهران یا از میدان انقلاب به پایین بود، اشاره کرد: ۳۹ درصد از این پروژه ها نیز مربوط به میدان انقلاب به بالا بود. یعنی حجم پروژه های ما در جنوب شهر دو برابر مناطق شمال شهر بود. ما شمال شهر را فراموش نکردیم اما به جنوب شهر بصورت ویژه رسیدگی کردیم.
زاکانی افزود: مساحت تهران بیش از ۷۰ هزار هکتار است. از این مقدار، ۱۴ هزار هکتار آن بافت ناپایدار و چهار هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بافت فرسوده است که ۳ هزار هکتار آن مشترک است. بافت فرسوده سه خاصیت دارد؛ ریزدانگی، سستی و غیر قابل دسترسی سریع.
انقلاب در تهران با نوسازی بافت فرسوده شهردار تهران با تأکید بر این که در سال ۱۴۰۲، بیش از دو برابر رشد در بازسازی بافت فرسوده داشتیم، بیان کرد: این آماری بسیار جدی است و در تلاش هستیم تا برخی مشوق های بافت فرسوده را با عنایت دولت محترم گسترش دهیم. اگر این اتفاق بیفتد یک انقلاب در نوسازی بافت ناایمن شهر رخ می دهد.
وی اشاره کرد: از سال ۱۴۰۳ پروانه های بیشتری برای نوسازی بافت فرسوده صادر می شود. در حقیقت امیدواریم روندی که در دو سال قبل شروع شده در سال آینده شتاب گرفته و حجم تخریب و نوسازی در بافت فرسوده تهران افزایش یابد.
زاکانی عنوان کرد: باید بتوانیم نوسازی شهر تهران و بافت قدیمی را با یک نگاه پیشینی اما با اقتضائات امروزی طوری بسازیم که اگر کسی وارد پایتخت شد برای دیدن تهران به محلاتی همچون عودلاجان، امامزاده یحیی و بازار مراجعه کند. تهران در ۲۳۸ سالی که پایتخت شده شمالی- جنوبی رشد کرده و هیچ وقت الگویی کلان نداشته که ما به ازای آن چه وجود دارد رشد کند و خدمت رسانی در آن به اندازه باشد.
پایتخت در آستانه پوست اندازی است شهردار تهران با اعلان اینکه این نوید را به مردم می دهم که تهران در آستانه یک پوست اندازی و رفتن در مسیری است که با الگو توسعه پیدا کند، اظهار داشت: آخرین منطقه ای که در تهران تولید شده منطقه ۲۲ است ولی این منطقه فاقد سرانه هاست. یکی از کارویژه هایی که نیمه دوم امسال دنبال شد، این بود که سرانه های این منطقه را تامین نماییم و منطقه ۲۲ پایان سال آینده چهره متفاوتی به خود بگیرد.
وی در بیان جزئیات این امر تشریح کرد: در بودجه برای منطقه ۲۲ و سایر مناطق، اعتبار و امکان گذاشتیم تا چهره شهر تغییر کند اما در این منطقه به ویژه بدنبال ایجاد زیرساخت ها هستیم.
کمک به معتادان متجاهر؛ متمایزترین اقدام شهرداری تهران زاکانی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از پروژه های اجرا شده برای او متمایز از سایرین بود، اظهار داشت: ما ابعاد مختلفی را دنبال می نماییم. هفته گذشته پروژه ای راه اندازی شد که بواسطه آن ۹/۵ کیلومتر به مسیر تونلی مترو اضافه می شود. یکی دیگر از پروژه هایی که در هفته پایانی اسفند صورت گرفت، افتتاح ۴ ایستگاه مترو بود. ما ۲۵۴ کیلومتر مسیر مترو را تحویل گرفتیم و هم اکنون در ۳۰۳ کیلومتر به شهروندان خدمت رسانی می نماییم. همین طور ۱۷ ایستگاه بعلاوه یک ایستگاه تبادلی و یک ایستگاه برون شهری در ۳۰ ماه اخیر به خطوط اضافه شده و این روند ادامه دار خواهد بود.
شهردار تهران با اعلان اینکه کلنگ ساخت دو خط جدید ۸ و ۱۰ در سال ۱۴۰۲ به زمین زده شد، اظهار داشت: علاوه بر این به تکمیل خطوط ۴ و۶ و ۷ پرداختیم. اما توجه به افرادی که در جامعه هیچ کس را ندارند در بین تمام فعالیت ها بیش از هر چیز مرا خوشحال کرد؛ مانند معتادین متجاهر. ۳۰ ماه پیش حدود ۸ هزار معتاد متجاهر در کمپ های تهران بودند و پایتخت ظرفیت پذیرش ۱۱ هزار معتاد متجاهر را داشت. هم اکنون توانایی پذیرش بیش از ۲۰ هزار معتاد متجاهر را داریم. بنا بر آمار در هفته پیش ۱۷ هزار نفر از این افراد برای بازسازی شخصیتی و مهارتی درون کمپ بودند.
وی افزود: بدین سبب اگر از من بپرسید که چه چیزی در طول این ۳۰ ماه از همه شیرین تر بود، باید بگویم معتاد متجاهری که به خود، به زندگی و به جامعه بازگشت. درباره ی کودکان کار در موقعیت خیابان هم به همین صورت است. در هفته پایانی اسفند تعداد این کودکان خیلی کمتر شده بود.
بدنبال حمل و نقل عمومی با آسایش و رفاه هستیم زاکانی درباب کوشش برای رفع اشکال ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت نیز اظهار داشت: درگیر این معادله هستیم که ۷۰ درصد از تردد شهروندان با حمل و نقل عمومی و ۳۰ درصد با لوازم نقلیه شخصی باشد؛ اما حمل و نقلی عمومی که با آسایش و رفاه باشد.
شهردار تهران در آخر به آسفالت ریزی در دوره ششم مدیریت شهری اشاره نمود و اظهار داشت: از سال ۹۰ تا پیش از شروع این دوره از مدیریت شهری سالانه ۵۵۰ هزار تن آسفالت در شهر تهران ریخته شد اما تنها در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۳۰ تن آسفالت در پایتخت ریخته شد.




منبع:

1403/01/01
13:44:48
0.0 / 5
159
تگهای خبر: افتتاح , تردد , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا