علیزاده اعلام كرد؛

سر انجام واردات اتوبوس های برقی

سر انجام واردات اتوبوس های برقی

به گزارش بیا شمال، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن اشاره به سر انجام واردات اتوبوس های برقی اظهار داشت: از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد.


به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در جریان بازدید خبرنگاران از منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی (شهید جم) که امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - برگزار شد، اظهار نمود: قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس متروباس در دهه ۹۰ با کشور سوسیس بسته شد که هم اکنون ۴ دستگاه موجود است. وی با اشاره به اینکه به علت خریداری غیرفنی، این اتوبوس ها در شرایط آب و هوایی تهران کاربردی نداشت، تصریح کرد: ۲ دستگاه فعال بود که از روز گذشته تنها یک دستگاه در خط خاوران فعال است. این متروباس با عنایت به آب و هوای تهران به درد پایتخت نمی خورد. به علت مشکلات فنی و تحریم ها از ۱۰۰ دستگاه به ۴ دستگاه رسیدیم که فعلا یک دستگاه موجود است. علیزاده ضمن اشاره به این که در زمان تحویل مدیریت شهری ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که حدود ۸۰۰ دستگاه شاغل در خطوط بود، خاطرنشان کرد: از آغاز دوره ششم ۸۲۶ دستگاه نوسازی و خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. ۵۰۰ دستگاه مستقیم با پول شهرداری و ۲۷۱ به صورت مشترک با دولت خریداری شده است. ما ۱۸۰۰ دستگاه را فعال تحویل گرفتیم و هم اکنون کسانی که مدعی کم کاری شهرداری هستند باید بدانند که از اتوبوس های شرکتهای مختلف در پایتخت استفاده می شود. فعالیت بیشتر از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ دستگاه و سال قبل به همراهی بخش خصوصی ۴۰۰ دستگاه را بازسازی کردیم. این عدد به ۳۰۵۰ اتوبوس فعال رسید و امروز برای مردم ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط خدمت رسانی می کنند. باید ۵ تا ۷ هزار اتوبوس در تهران کار کند. با حمایت و عزم شهردار و شورای شهر تهران سال قبل ۴۵ درصد بودجه به حمل و نقل تخصیص داده شده که ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت ایران خودرو اختصاص داده شد و شامل حدود ۱۰۰۰ اتوبوس است. وی افزود: تیرماه سال قبل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل شرکتهای داخلی قرارداد بستیم که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مبلغ قرارداد ما مدل پرداختی ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد غیر نقد و ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بود. بر مبنای قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه باید طبق زمان بندی مقرر شده حدود ۱۵۰۰ عدد تحویل می دادند. ما مردم را معطل تولید داخل به واسطه عقب ماندگی ۱۰ ساله نمی نماییم. ازاین رو طی انعقاد قراردادی با چین مقرر شد به علت قیمت مناسب ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تحویل شهرداری تهران شود که این تعداد سبب کاهش سرفاصله ها خواهد شد. علیزاده با تکیه بر این که اگر مشکلات بانک مرکزی و بانک شهر و تخصیص ارز حل شود با پرداخت پیش پرداخت ظرف ۶ ماه شاهد ورود اتوبوس های برقی در تهران خواهیم بود، اظهار داشت: از ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی هم تا پایان این ماه پیش پرداخت آن هم صورت خواهد گرفت. از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد. در سطح کشور و کلانشهر تهران وقتی کار مفیدی برای مردم صورت می گیرد عده ای خوشحال نمی شوند. حوزه نوسازی در دوره های قبل تقریبا صفر بوده و این فاجعه است. ما در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن اشاره به این که طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و این سبب شادمانی همه نیست، تصریح کرد: در قراردادی که با طرف چینی بستیم، پس از مشخصات فنی مسائل مالی را در نظر گرفتیم. ما با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که بتواند ۸۰ درصد را تأمین مالی کند و بتواند اتوبوس ها را یک جا تولید کرده و تحویل ما بدهد. علیزاده اضافه کرد: اعضای شورا که می گویند قرارداد را ندیده اند، کم لطفی می کنند. قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از مأموریت اصلی منحرف کنند. مهم ترین مأموریت ما تأمین ۲۵۰۰ اتوبوس است. وی افزود: دوستانی که اعتراض به عدد مقرر شده اتوبوس های بازسازی شده می کنند در دوران مدیریت خودشان تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کردند. این افراد امروز چه استدلالی دارند که ما ظرف ۴ سال نتوانیم این اعداد را مقرر نماییم. مذاکره با شرکتهای داخلی برای عرضه خدمات بعد از فروش اتوبوس های برقی علیزاده ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در جهت ورود اتوبوس های برقی اظهار داشت: مهم ترین مبحث در اتوبوس برقی باتری آنهاست. اتوبوس برقی در نظر گرفته شده بیشترین پیمایش را برای مردم خواهد داشت؛ چیزی بالغ بر بالای ۲۷۰ کیلومتر. همینطور مانند اتوبوس های تولید داخل خدمات بعد از فروش برای این اتوبوس ها در نظر گرفتیم. درحال مذاکره با شرکتهای تولید کننده داخلی برای تأمین خدمات بعد از فروش این اتوبوس ها هستیم و مقرر است ظرف ماه جاری برای خدمات بعد از فروش به یک تا دو تولید کننده داخلی واگذار نماییم که در آینده گرفتار مشکل نشویم. وی تصریح کرد: اتوبوس های جاری در تهران روزهای عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابه جا می کنند. اتوبوس های فعلی را در منطقه غرب تهران نوسازی کردیم تا جایگزین اتوبوس های فرسوده شود. ما تا انتهای دوره مدیریت شهری تمام تلاشمان را می نماییم که ۵ هزار اتوبوس را مقرر نماییم. همینطور این ۵ هزار اتوبوس تماماً ۱۲ متری است. در حوزه تندرو سرفاصله ها مناسب می باشد مگر این که در هوای بارانی، اولویت بعدی ما اتوبوس های تندرو است. علیزاده در انتها ضمن اشاره به حل اختلاف با ایران خودرو اظهار داشت: کار را با ایران خودرو پیش می بریم. جلساتی برگزار شده و قول دادند که ظرف ۲ ماه آینده مشکلات را حل کنند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن اشاره به اقدامات توسعه ای در حوزه اتوبوسرانی با اشاره به اینکه در غرب تهران در مناطق ۲۲، ۲۱، ۶ و ۵ کمبود اتوبوس داشتیم و ۲۵۶ دستگاه اتوبوس نو در این مناطق به کارگیری شدند اظهار داشت: از آنجاییکه بخش خصوصی نمیتوانسته به علت نبود صرفه اقتصادی مایل به فعالیت نبود و خود اتوبوسرانی در این منطقه فعال شد. علیزاده افزود: بنا داریم بعد از ان توسعه اتوبوس ها را در شرق و جنوب داشته باشیم که در شرق تهران خطوط غیرفعال و متوقف شده داریم که درحال برنامه ریزی تا فعال نماییم. وی در مورد سر انجام ۵۰ دستگاه اتوبوس های برقی در خط بهارستان _ جمهوری اظهار داشت: با یک شرکت خصوصی قرار داد بستیم اما به تعهدات خود عمل نکرده و اگر تا پایان این ماه به تعهدات خود عمل نکند، قرارداد فسخ می شود.


منبع:

1403/02/10
19:25:34
0.0 / 5
232
تگهای خبر: آب , تسهیلات , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا