سرپرست اداره كل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد

ابلاغ دستورالعمل اجرائی نظام مدیریت سبز در ساختمانهای شهرداری تهران

ابلاغ دستورالعمل اجرائی نظام مدیریت سبز در ساختمانهای شهرداری تهران

بیا شمال: سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از ابلاغ دستورالعمل اجرائی نظام مدیریت سبز در ساختمان های شهرداری تهران بمنظور پیاده سازی نظام مدیریت سبز آگاهی داد.



به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا اصغر عطایی با اشاره به اینکه بی توجهی به مساله مصرف انرژی به عنوان یکی از مولفه های اصلی نظام تولید اقتصادی هر کشور که ارتباط مستقیم با دو مولفه درآمد و آلودگی هوا دارد، منجر به لطمه جدی به محیط زیست شده است، اظهار داشت: آمارها نشان داده است مصرف انرژی و آب در کلانشهر تهران بیش از میانگین شهرهای جهانی است که این امر ضرورت اتخاذ سیاست ها و برنامه های مدیریتی در راستای کنترل و کاهش انرژی را ایجاب می کند. یکی از راهکارهای تاثیرگذار، استفاده از ابزارهایی نظیر اجرای مدیریت سبز در ساختمان های اداری است که قسمتی از هدررفت انرژی را به خود اختصاص می دهند.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: مدیریت سبز با مفهوم به کارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف محیط زیستی با سازماندهی و برنامه ریزی دقیق در ساختمان های اداری با رویکرد دستیابی به شرایط مطلوب جهت حفظ منابع شکل گرفته است. بمنظور پیاده سازی نظام مدیریت سبز در یک ساختمان اداری باید فاکتورهای اصلی آن شامل مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان ها و تجهیزات، آموزش و فرهنگسازی بصورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در شهرداری تهران نیز اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، مسئولیت نظارت عالیه بر حسن اجرای بخشنامه مدیریت سبز در ساختمان های تحت تملک شهرداری تهران را برعهده دارد. بدین جهت دستورالعمل اجرای مدیریت سبز از طرف دبیرخانه نظام مدیریت سبز، جهت راهبری نظام مدیریت سبز و با هدف شفاف سازی در پروسه اجرای این نظام همین طور تسهیل در روند پیاده سازی آن در ساختمان های منتخب اداری شهرداری تهران تا پایان برنامه چهارم تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، درآیین نامه مدیریت سبز (مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند عادی، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمانها و تجهیزات و آموزش فرهنگسازی) جهت اجرا بصورت بومی در شهرداری تهران تعریف و پروسه اجرائی این نظام ارائه شده است. امید است با اجرای نظام مدیریت سبز در ساختمان های اداری شهرداری تهران گامی کوچک در راستای بهبود محیط زیست شهری برداشته شود.




1403/02/23
08:56:38
0.0 / 5
275
تگهای خبر: آب , آموزش , ابزار , تور
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا