سوال از زاکانی در مورد وضعیت ون های تحویلی
بیا شمال: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهردار تهران پیرامون وضعیت ون ها سوال پرسید.
به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، جعقر تشکری هاشمی در تذکر قبل از دستور خود با اعلان اینکه در جلسات گذشته گزارشی در مورد ونها ارائه کردم اظهار داشت: پاسخ قانع کننده ای در این خصوص دریافت نکردم که در این جهت برای روشن شدن موضوع و صیانت از آن، موضوع را در قالب سوال از شهردار تهران مطرح کردم اظهار داشت: وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ مبادرت به توزیع سهمیه ۵۰۰۰ دستگاه ون بین شهرداری های کشور کرد که میزان مشارکت شهرداری ها ۳۰ درصد و سهم مشارکت وزارت کشور ۷۰ درصد در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: بر طبق مکاتبات انجام شده تعداد ون در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران ۶۳۰ دستگاه بوده است اما متاسفانه با وجود گذشت حدود دو سال از زمان واگذاری ون ها و رونمایی آنها توسط شهردار تهران در سیزدهمین شنبه امید و افتخار و با وجود واریز کامل و حتی بیش از اندازه نیاز سهم شهرداری تهران در موعد مقرر، تنها ۲۵۲ دستگاه ون به شهرداری تهران تحویل گردید که خودرو های تحویل شده نیز در شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت مورد بهره برداری قرار نگرفته و یا مورد بهره برداری غیر اصولی قرار گرفته اند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: باتوجه به اینکه مبلغ واریز شده توسط شهرداری تهران حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بوده و همین طور سهم شهرداری تهران بابت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل گرفته شده حدود ۷۷ میلیارد تومان است و در عمل واریز ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه سبب عدم النفع شهرداری از سرمایه خود در طول دو سال قبل شده است، چه اقدامات قانونی و حقوقی برای عودت مبلغ اضافه واریزی و خسارت های مترتب بر آن انجام شده است؟.
وی با اعلان اینکه دلیل نقض دستورالعمل وزارت کشور و واگذاری بهره برداری از ونها به شرکت خدمات الکترونیک پارس شهروند که یکی از شرکت های فاقد فعالیت در شهرداری طی چندین سال اخیر بوده، چیست؟ اظهار داشت: شهرداری باید جابجایی مسافر را به بهره برداران واگذار کند، چرا به رغم گذشت نزدیک به یک سال از ابلاغ دستورالعمل، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و بخش اعظم ناوگان ون در پارکینگ معطل مانده اند؟.
وی ادامه داد: با توجه به این که طبق جزء ۶۱ بند «ب» تبصره دوم پیوست یکم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط یا ساماندهی وضعیت سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران مقرر شده بود که شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند و کلیه سهام در رابطه با شهرداری در این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و به همین دلیل طی سنوات گذشته شرکت مذکور راکد و باتوجه به مستندات موجود غیرفعال بوده است علت نقض مصوبه شورا چه بوده و با استناد به چه قانونی شرکت یاد شده فعال و در این خصوص بکار گرفته شده است؟.
تشکری هاشمی اظهار داشت: علت اینکه ناوگان ون مورد بحث بوسیله ترک تشریفات قانونی و بدون انعقاد قرارداد و حتی بدون تعریف رابطه مالی مشخص به دو شرکت اشاره شده شرکت گسترش فناوری کاشان تجارت و شرکت تجارت الکترونیک پارس (شهروند) واگذار شده، چه بوده است؟ میزان درآمدها و هزینه های ناوگان تاکسی ون مورد بحث و تعداد مسافر جابه جا شده با این ناوگان در ضمن دو سال از واگذاری چه قدر بوده است و این کارهای هر چند اندک تحت نظر چه واحدی از واحدهای شهرداری صورت پذیرفته؟ درباب صحت و سقم اخبار منتشره بر اساس مفقود شدن برخی از ون ها در جریان خدمت به مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) همین طور عدم پوشش بیمه ای ناوگان و عدم ارائه خدمات تضمین از طرف شرکت خودروساز و خساراتی که در طول این مدت به ناوگان وارد شده است، توضیح داده شود.
منبع: biashomal.ir
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب