رئیس مجلس شورای اسلامی :

حمایت مجلس ازتقویت وخودكفایی برنج، اقتصاد كشور بیمار است

حمایت مجلس ازتقویت وخودكفایی برنج، اقتصاد كشور بیمار است

بیا شمال: رشت- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید برحمایت مجلس از تقویت و خودكفایی برنج اظهار داشت: در ماه های اخیر رفتار مقامات آمریكایی نسنجیده بوده كه انتخاب قدس بعنوان پایتخت اسرائیل نمونه بارز آن است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری كه در سالن غدیر استانداری استان گیلان برگزار شد، اظهار نمود: طی سال های گذشته شاهد پیشرفت كشور در حوزه های مختلف بوده ایم.
وی همینطور به مسائل بین المللی و منطقه ای هم اشاره كرد و اضافه كرد: بعضی از كشورهای منطقه با تولید یك پنجره نو در رفتار كشورهای اسلامی، عناد و دشمنی نسبت به ملت ایران به وجود آورده اند كه محاسبات آنها غلط است.
لاریجانی با اشاره به اینكه متاسفانه بعضی از كشورها در زمینه همكاری با رژیم صهیونیستی پرده دری را شروع كرده اند كه جای تاسف است، اظهار داشت: رفتار مقامات ارشد آمریكا هم در این چند ماه اخیرسنجیده نبوده است كه انتخاب بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یكی از نمونه های بارز آن به حساب می آید.
طبیعی بودن وجود اختلاف نظر در كشور دارای دموكراسی
وی با تاكید براینكه این نمونه نشان از یك اقدام بی حساب و كتاب و عجولانه از جانب مقامات آمریكایی بود، تصریح كرد: به رغم وجود برنامه ریزی در پشت پرده این اقدام، اما عكس العمل جامعه جهانی نسبت به آن نشان از شكست امریكا دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود تعامل و همكاری مناسب بین قوا هم اشاره كرد و یادآورشد: باید از این تعامل برای حل مسائل و مشكلات و رفع چالش ها در سطح كشور استفاده گردد.
وی با اشاره به اینكه در كشور دارای دموكراسی وجود اختلاف نظر موضوعی طبیعی است، خاطرنشان كرد: در سطح كلان مسائل كشور تحولاتی در صحنه بین المللی و منطقه ای رخ داده كه این تحولات بی تأثیر در مناسبات داخلی و حل و فصل مسائل داخلی نیست.
لاریجانی با اشاره به اینكه مسئولان باید از فضای بوجود آمده در كشور در جهت توسعه و رشد در حوزه های مختلف بهره گیری لازم را كنند، اظهار نمود: رونق اقتصادی كشور یكی از مهم ترین مسائل و اولویت اصلی است.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه اقتصاد كشور بیمار است، اضافه كرد: باید راه های برون رفت از این وضعیت بررسی و تلاش كنیم كه فعالیت ها به سمت تولید پیش رود.
ضرورت تهیه طرح آمایش سرزمینی برای بهره گیری از ظرفیت گیلان
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت استان گیلان در حوزه كشاورزی و گردشگری، اظهار داشت: متاسفانه با این حال ظرفیت ها هنوز محور توسعه این استان مشخص نشده است.
وی با اشاره به اینكه این مورد به تهیه طرح آمایش سرزمینی بستگی دارد، خاطرنشان كرد: سخنگوی دولت قول داده اند طرح آمایش سرزمینی این استان را تهیه كنند.
لاریجانی همینطور در ادامه به مبحث برنج هم اشاره كرد و یادآورشد: در بحث برنج داخلی با اینكه نیاز چندانی به واردات نیست اما باید سرمایه گذاری كنیم.
وی با تاكید بر كمك و حمایت مجلس شواری اسلامی در تقویت این بخش و رسیدن به خودكفایی در تولید برنج، اظهار نمود: باید با برنامه ریزی چرخه اقتصادی روستاها را فعال كنیم در این زمینه نباید تنها به برنج توجه شود بلكه در كنار این محصول باید مباحث اقتصادی دیگر در روستاها فعال شوند تا درآمد روستاییان افزایش یابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و مشكلات حوزه پسماند، برق استان گیلان، ادامه داد: مسئولان و نمایندگان استان گیلان در این زمینه باید به دنبال سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی باشند مجلس هم كمك هایی از صندوق توسعه روستایی به استان می كند.

1396/09/23
12:26:50
5.0 / 5
4560
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا