مدیركل دادگستری گیلان خبرداد؛

ورود ۱۴۴هزار پرونده طی ۹ماهه نخست سال جاری به دادگاه های گیلان

ورود ۱۴۴هزار پرونده طی ۹ماهه نخست سال جاری به دادگاه های گیلان

بیا شمال: رشت-مدیركل دادگستری گیلان با اشاره به ورود ۱۴۴ هزار و ۲۱۴ پرونده به دادگاه های عمومی استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری از رشد ۱۵ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، احمد سیاوش پور ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: یكی از اولویت های دادگستری استان گیلان انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت كاهش جرائم و معضلات اجتماعی است.
وی به عملكرد دستگاه قضایی استان گیلان طی ۹ ماهه گذشته سال جاری اشاره نمود و اضافه كرد: بیش از ۱۴۴ هزار پرونده در دادگاه های عمومی استان گیلان در این مدت وارد شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۵ درصدی در این حوزه هستیم.
مدیركل دادگستری گیلان با اشاره به اینكه در زمینه پرونده های تجدیدنظر نیز، طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد كاهش دو درصدی هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه امسال استان گیلان در زمینه پدیده طلاق كمترین میزان رشد را در سطح كشور داشته است.
وی در ادامه با اشاره اینكه ۷۰ درصد زندانیان استان را معتادان و سارقان تشكیل می دهند، تصریح كرد: یكی از عوامل موثر در این زمینه وجود مشكلات اقتصادی می باشد كه مسئولان باید در جهت پیشگیری از این جرائم در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند.
سیاوش پور با تاكید براینكه دستگاه قضایی وارد بازی های جناحی و حزبی نمی شود و با این حوزه آشنا نیست، ادامه داد: دستگاه قضایی درباره سوءاستفاده از بیت المال از جانب هركسی چشم پوشی نمی نماید.
وی همینطور با اشاره به وقوع حادثه خودكشی چند روز پیش یك زن ۴۰ساله رضوانشهری و اقدام به قتل دو كودك ۱۰ ساله و ۵ ماهه خود كه منجر به كشته شدن این زن و كودك پنج ماهه و مصدوم شدن فرزند ۱۰ساله آن شد، از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست نمود از اظهار نظرهای غیركارشناسی در چنین مواردی جدا خودداری كنند.
مدیركل دادگستری گیلان با اشاره به اینكه برپایه بررسی های اولیه علت اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است، اضافه كرد: هنوز به صورت قطعی نمی توانیم علت اصلی حادثه را اعلام نماییم و اینكه برخی عنوان می كنند این زن دارای اختلالات روانی بوده صحیح نیست زیرا هیچ گونه سابقه ای در پزشكی قانونی در خصوص وجود اختلالات روانی در این زن ثبت نشده است.

1396/10/08
21:19:20
5.0 / 5
4701
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا