در جلسه مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی مطرح شد؛

ضرورت احداث انبار امدادی درانزلی

ضرورت احداث انبار امدادی درانزلی

به گزارش بیا شمال جلسه مدیریت بحران بندرانزلی در حالی برگزار گردید كه مسئولان با تاكید برلزوم احداث انبار امدادی در این شهرستان از آمادگی كامل همه دستگاه برای مقابله با بحران های احتمالی خبردادند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، جلسه مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی با حضور جمعی از مسئولان بامداد چهارشنبه در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
فرماندار بندرانزلی با تاكید براینكه در زمان بروز بحران سازمان های دولتی و خصوصی هیچ تفاوتی با یك دیگرد ندارند و باید همكاری و تعامل لازم را داشته باشند، اظهار نمود: هدف از برگزاری جلسات مدیریت بحران برنامه ریزی در زمینه تولید هماهنگی و آمادگی لازم در میان دستگاه ها است.
میرشمس مومنی زاده با اشاره به اینكه شهرستان انزلی پتانسیل بروز حوادثی همچون زلزله، بارندگی، آبگرفتگی معابر و بارش شدید برف را دارد، اضافه كرد: بنابراین همه دستگاه ها باید در زمینه تجهیز و وجود آمادگی لازم برای برخورد چنین حوادثی را داشته باشند.
وی با اشاره به بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت همه دستگاه دولتی و خصوصی در هنگام بحران در سطح شهرستان، اظهار داشت: جلسات فرعی مدیریت بحران هم باید در سطح بخشدارای ها برگزار گردد.
فرماندار انزلی در ادامه با اشاره به اینكه در هنگام بارش برف باز نگهداشتن راه ها و عدم قطع برق لازم و ضروری است، تصریح كرد: با عنایت به زلزله های اخیر در تهران و احتمال وقوع زلزله دیگر، استان گیلان بعنوان معین این استان درنظر گرفته شده و به همین منظور باید آمادگی لازم و كافی در میان دستگاه های مربوطه برای مقابله با این بحران وجود داشته باشد.
راه اندازی پایگاه دریایی و جاده ای كپورچال
در ادامه این جلسه رئیس جمعیت هلال احمر انزلی یكی از اصلی ترین دغدغه های این سازمان را نبود یك انبار امدادی در شهرستان برشمرد و اظهار نمود: باتوجه به پتانسیل موجود در شهرستان امیدواریم این انبار احداث شود.
امیرعباس گچكار با اشاره به اینكه با عنایت به زلزله های اخیر در آماده باش هستیم، اضافه كرد: جمعیت هلال احمر انزلی دارای یك تیم ارزیاب بوده كه در زمان بروز حادثه شرایط را ارزیابی و به جمعیت اعلام می كند تا برپایه آن برنامه ریزی و وارد عمل شوند.
وی به وجود دو تیم واكنش سریع، ۷۵ نفر نیروی امدادی آماده، دو دستگاه آمبولانس كمك دار، یك دستگاه وانت كمك دار، یك دستگاه آمبولانس كفی و دو دستگاه قایق دریایی در شهرستان انزلی اشاره و تصریح كرد: این جمعیت آمادگی كافی برای مقابله با بحران را دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر انزلی در ادامه با اشاره به راه اندازی پایگاه دریایی و پایگاه جاده ای در كپورچال با كمك بخشداری انزلی در اوایل ماه جاری، خاطرنشان كرد: یك دستگاه آمبولانس و چهار امداد گر در این پایگاه مستقر هستند و در مواقع ضروری یك دستگاه آمبولانس از شهر دیگر هم به این پایگاه ملحق می گردد.
تشكیل كمیته فرعی مدیریت بحران در بخش مركزی
بخشدار مركزی انزلی هم در ادامه این جلسه به تشكیل ستاد بحران در روستاها اشاره نمود و یادآورشد: همه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها آماده مقابله با بحران هستند.
منوچهر عاشوری ادامه داد: سه ستاد بحران، یكی در شرق انزلی(دهیاری لیجاركی) و دو ستاد هم در غرب این شهر (دهیاری های كپورچال و آبكنار) تشكیل می گردد.
وی اضافه كرد: به دهیاری های مربوطه اعلام شده كه برای ماشین آلات سوخت ذخیره كرده و همه مسئولان و پرسنل در ادارات خود حضور داشته باشند.
عاشوری با اشاره به لزوم استقرار دو دستگاه بولدوزر در منطقه، اظهار نمود: ۳۰ دستگاه تراكتور، پنج دستگاه بیل مكانیكی، سه لودر، یك مینی لودر، یك گریدر، پنج كامیون و دو ماشین آتش نشانی، لیست ماشین آلاتی است كه با هماهنگی دهیاران تهیه شده است.
وی همینطور تصریح كرد: با مساجد بین راهی در غرب(حسن رود) و شرق(سنگاچین) هماهنگی لازم برای عرضه خدمات در زمان بروز بحران صورت گرفته است.
 

1396/10/13
14:10:09
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: احداث , دریا , روستا , انزلی
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا