سرپرست فرمانداری رشت تأكید كرد:

تغییر در الگوی مصرف آب كشاورزی امری ضروری می باشد

تغییر در الگوی مصرف آب كشاورزی امری ضروری می باشد

بیا شمال: رشت- سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به مصرف بالای آب برای تولید هر كیلوگرم محصول كشاورزی در ایران به نسبت استاندارد جهانی تاكید كرد: تغییر در الگوی مصرف آب كشاورزی ضروری می باشد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سیدمحمد احمدی در جلسه كمیته توزیع آب كشاورزی كه بعدازظهر دوشنبه درسالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار نمود: بهبود وضعیت كشاورزان در كارگروه های مختلف مهم است.
وی با اشاره به كاهش منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته، اضافه كرد: كاهش نزولات آسمانی و همینطور مشكلات لایه روبی سد سفیدرود از مهم دلایل این مورد است.
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینكه در زمینه توزیع آب در سدهای بالا دستی هم مشكل وجود دارد تصریح كرد: مدیران و مسئولان باید در مقابل مشكلات پیش آمده پاسخگو باشند.
وی با اشاره به وجود ۱۳۴ ایستگاه پمپاژ در شهرستان رشت، خاطرنشان كرد: باید الگوهای مصرف آب در این حوزه بازنگری شوند.
احمدی همینطور با اشاره به اینكه بیش از ۹۰ درصد منابع آبی صرف امور كشاورزی می شود، یادآورشد: این مورد به هیچ عنوان مطلوب نبوده و نیازمند بازنگری و تغییر در الگوی مصرف هستیم.
وی با اشاره به اینكه برای تولید یك كیلوگرم محصول كشاورزی، هزار و ۳۰۰ لیتر آب در دنیا مصرف می شود، اضافه كرد: متاسفانه این آمار در ایران بدین گونه نبوده و برای تولید هر یك كیلوگرم محصول كشاورزی سه هزار و ۱۰۰ لیتر آب مصرف می گردد.
سرپرست فرمانداری رشت با تاكید بر اینكه در جهت صرفه جویی آب باید طرح تجهیز در سطح اراضی كشاورزی اجرایی شود، اظهار داشت: جهاد كشاورزی باید در این زمینه بیشتر تلاش كند.
بارش ۸۶ درصدی باران در خارج از فصل زراعی
رئیس گروه تحقیقات اداره كل هواشناسی گیلان در ادامه این جلسه با اشاره بارش در خلال زراعی ۹۶ در جلگه مركزی، اظهار نمود: میانگین بارش در گیلان ۹۰۰ میلی متر است.
حسین عابد با اشاره به اینكه یكی از موارد مهم در این زمینه این بوده كه ۸۶ درصد بارش ها خارج از فصل زراعی بوده است، اظهار داشت: در چهار ماه از سال به میزان قابل توجهی باران نیاز است كه تنها ۱۴ درصد بارش داریم.
وی در ادامه با اشاره به كمبود بارش در سال جاری، تاكید كرد: این مورد باید اطلاع رسانی شود تا كشاورزان اقدام لازم را انجام دهند.

1396/10/20
18:57:59
5.0 / 5
4518
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا