معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی:

شناسایی ویروس جدید H۵N۶، بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ معدوم شد

شناسایی ویروس جدید H۵N۶، بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ معدوم شد

بیا شمال: رشت-معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی با اشاره به شناسایی ویروس جدید H۵N۶ در منطقه بوچاق كیاشهر، اظهار داشت: از فصل پاییز حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شده است.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، علی صفر ماكنعلی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی ویروس جدیدی در منطقه بوچاق كیاشهر استان گیلان، اظهار نمود: پس از ۱۲ سال برای اولین بار ویروس H۵N۶ وارد ایران شده است.
وی با اشاره به اینكه این ویروس توسط كارشناسان دامپزشكی استان در آزمایشگاه جامع بهداشت به موقع تشخیص داده شده است، اظهار داشت: سازمان دامپزشكی كشور هم با استفاده از مجاری دیپلماتیك گزارش این مورد را به سازمان جهانی بهداشت و دام ارسال و این گزارش بر روی وب سایت این سازمان هم انتشار یافته است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور به علت حضور خود در استان گیلان هم اشاره نمود و اظهار داشت: در این ضمن خسته نباشید و قدردانی از همكارانمان در دامپزشكی گیلان به علت اقدامات انجام شده، سفارش های لازم هم در جهت پیشگیری از به سایر استان ها انجام شد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون ۱۷ استان كشور موارد از بیماری مشاهده شده است، تصریح كرد: در بعضی از این استان بیماری به صورت موردی و پراكنده و در بعضی دیگر از استان ها وضعیت متفاوت می باشد.
ماكنعلی همینطور در ادامه به تعداد طیور معدوم شده از ابتدای موج جدید در كشور هم اشاره و خاطرنشان كرد: از ابتدای موج جدید كه از فصل پاییز شروع شده است حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شده است.
وی ۸۲ درصد از مرغ های معدوم شده را مرغ های تخم گذار عنوان نمود و یادآورشد: در زمینه ابتلای انسانی به این بیماری هم مرجع ذیصلاح در این مورد وزارت بهداشت است.
به گفته این مسئول برپایه شبكه مشترك پایش و ایده بر با وزارت بهداشت تابحال هیچ گونه مورد ابتلای انسانی به این ویروس ازسوی وزارت بهداشت به سازمان دامپزشكی كشور اعلام نشده است.

1396/11/18
12:46:29
5.0 / 5
5270
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا