استاندار مازندران:

تونل ریلی البرز پروژه راهبردی برای ایران است

تونل ریلی البرز پروژه راهبردی برای ایران است

بیا شمال: ساری - استاندار مازندران از پروژه تونل ریلی البرز بعنوان پروژه استراتژیك و راهبردی برای ایران یاد كرد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، محمد اسلامی در نشست بررسی طرح تونل ریلی البرز با رییس و اعضاء شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: این پروژه یك پروژه استراتژیك برای ایران است، امروزه حجم خودروی وارده به استان مازندران بسیار مشكل تولید كرده، بنابراین این پروژه راهبردی است و باید مطالعات زمین شناسی دقیق و عمیق باشد و با یك كار دقیق مطالعاتی اجرا شود.
مقام عالی دولت در مازندران، یاد آور شد: یك سری حقایق است كه نمی توان از كنار آن به راحتی گذشت؛ امروزه كریدور حمل و نقل خودرو محور تهران شمال مسبب خیلی از تبعات اجتماعی شده است، یكی از دلایل ركود اقتصادی همین بحث حمل و نقل است به طوریكه وقتی راهی یكطرفه می گردد هزاران مشكل برای مردم ساكن به وجود می آید، شهرك های صنعتی ما در ارسال محصولات خود دچار مشكل هستند و این مهم باید با استفاده از یك راهكار علمی حل شود.
استاندار مازندران، خاطر نشان ساخت: ما باید این تحول را در خود به وجود آوریم كه حمل و نقل ریلی مورد نیاز استان های شمالی كشور است چون كه این امر در بحث شكوفایی اقتصادی، رونق گردشگری و تولید اشتغال می تواند مفید به فایده باشد.
اسلامی خاطرنشان كرد: این پروژه هم در سطح ملی و هم در سطح استانی راهبردی است، تقاضای ما این است كه این مطالعات به صورت عمیق صورت گیرد، ضمن اینكه ما نشان دادیم در اجرای مگا پروژه ها نظیر مگا پروژه مهار آب های مرزی می توانیم موفق باشیم.
وی اضافه كرد: هم اكنون ۴۰ درصد زمین های مرغوب شمال تبدیل به شهرك های اقامتی شده كه این شهركها در اغلب مواقع دچار شب مردگی هستند كه می دانید شب مردگی خود مسبب خیلی از صدمه های اجتماعی است، حال اگر این اتفاق رخ دهد از خیلی از معضلات نجات پیدا خواهیم كرد.

1396/12/02
09:21:40
5.0 / 5
4482
تگهای خبر: زمین , مازندران
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا