شهردار رشت:

شهرداری هانباید با شهر فروشی درآمد تولید كنند

شهرداری هانباید با شهر فروشی درآمد تولید كنند

بیا شمال: رشت- شهردار رشت اظهار داشت: شهرداری ها نباید با شهر فروشی درآمد تولید كنند، وقتی اهمیتی نداشته باشد كه چه مقدار زباله تولید می گردد و در كجا دفن شود درواقع به سمت شهر فروشی می رویم.


به گزارش بیا شمال به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، نشست مطالبه گری جمعی از دانشجویان بسیجی استان گیلان با دكتر نصرتی شهردار رشت و دكتر سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در محل سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار گردید. دكتر نصرتی و دكتر علوی در این نشست به سوالات دانشجویان بسیجی پاسخ دادند و به لزوم مطالبه گری و بهره مندی از ظرفیت جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی تاكید نمودند. دكتر نصرتی زباله را یك واقعیت پیچیده عنوان نمود و اظهار داشت: برپایه تجربه ای كه سال ها در شهرداری و بعنوان عضو كمیسیون مدیریت پسماند كشور داشتم، تا زمانی كه هزینه زباله و تفكیك از مبدا و سرانه زباله كاهش نیابد نتیجه ای نمی گیریم. شهردار رشت تصریح كرد: شهرداری ها نباید با شهر فروشی درآمد تولید كنند و هنگامی كه اهمیتی نداشته باشد كه چه مقدار زباله تولید می گردد و در كجا دفن شود درواقع به سمت شهر فروشی می رویم. دكتر نصرتی بیان داشت: پول شهرداری از منابع مردم و متعلق به مردم است و نباید به سادگی از آن بگذریم. وی با اشاره به اینكه از سال ۲۰۱۲ شش شاخصه بعنوان بهترین راهكار در حوزه بین المللی شناخته شده است مطرح كرد: بعد معنویت و فرهنگ اسلامی را به این شاخصه ها اضافه كردیم. شهردار رشت خاطرنشان كرد: اگر موفق شویم سرانه زباله را روزانه ۱۰۰ گرم كاهش دهیم این مقدار در پنج سال آینده به ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم كاسته می شود و با صرفه جویی این مبلغ می توان اقدامات زیادی در حوزه شهری انجام داد. دكتر نصرتی بروكراسی اداری را نامتوازن و نامناسب عنوان نمود و اظهار داشت: باید از موازی كاری ها جلوگیری شود. وی رودخانه های رشت و ترافیك را از معضلات موجود و در تناقض با مقصد گردشگری شدن رشت دانست و تصریح كرد: با دست خودمان ترافیك تولید می نماییم و می خواهیم میهمان به شهر ما بیاید و البته رفع این موارد تنها وظیفه مدیریت شهری نیست ولی برای رسیدن به هدف شهرداری پای كار آمده است.

انقلاب كردیم تا ایده آل گرا باشیم دكتر سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینكه انقلاب كردیم تا ایده آل گرا باشیم اظهار نمود: نسل جوان بخصوص دانشجو باید ایده آل گرا باشد. وی یكی از شاخصه های شهر ایده آل را اقتصاد شهری عنوان نمود و اضافه كرد: باید دنبال ترویج گفتمان شهر ایده آل در مدیریت شهری باشیم. رئیس شورای شهر رشت در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان در خصوص ساخت تصفیه خانه سراوان اظهار داشت: همه سال ساخت تصفیه خانه در ردیف بودجه شهرداری قرار گرفته است. وی ادامه داد: تا كنون پیشنهادات زیادی توسط گروه های داخلی و خارجی برای ساخت تصفیه خانه عرضه شده و تفاهم نامه هایی هم منعقد شده است. دكتر علوی بیان كرد: كلنگ ساخت تصفیه خانه در سراوان به زمین خورده بود ولی بعد از رانش زباله در آن محل باید زمین دیگری برای ساخت تصفیه خانه مشخص شود.

وی با اشاره به صدور پروانه برای زمین های نسقی اظهار نمود: در شورای چهارم صدور پروانه برای املاك نسقی را رواج دادیم ولی پس از مدتی سازمان بازرسی از اقدام ما جلوگیری كرد. دكتر علوی با اشاره به اینكه تا كنون به راهكار جامعی برای حل مشكل صدور پروانه برای زمین های نسقی نرسیدیم بیان داشت: با حل این مشكل امنیت زندگی مردم تضمین می گردد. وی حل مشكل زمین های نسقی را در تعامل و مذاكره با سایر سازمان های متولی و دستگاه های نظارتی دانست.

1396/12/28
19:56:58
5.0 / 5
4277
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا