درآستانه عید؛

سفرهای نوروزی ایرانی ها به جمهوری آذربایجان افزایش یافت

سفرهای نوروزی ایرانی ها به جمهوری آذربایجان افزایش یافت

بیا شمال: آستارا- سفر ایرانی ها به جمهوری آذربایجان با آغاز تعطیلات نوروزی افزایش یافته و گمرك مرزی آستارا پرترددترین روزهای خویش را سپری می كنند.



به گزارش خبرنگارمهر، در میان كشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و مردم كشور جمهوری آذربایجان ازنظر فرهنگ، رسوم، زبان و تاریخ نقاط مشترك فراوانی دارند و این اشتراك ها سبب شده همه ساله، ایرانی ها بسیاری در روزهای نوروز به این كشور حاشیه دریای خزر سفر كنند.
طی دو روز گذشته خانواده های ایرانی بسیاری به صورت با استفاده از مرزها با خودروهای دارای پروانه خروج موقت و شماره بین المللی (كاپوتاژ شده) و با دریافت روادید جمهوری آذربایجان با استفاده از مرز زمینی آستارا دراستان گیلان وارد این كشورهمسایه ایران شده و تعطیلات نوروزی را در این كشور می گذرانند.
پیش بینی می گردد در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۷، بیش از ۵۰ هزار نفر از ایرانی ها ازطریق مرز زمینی آستارا به باكو پایتخت جمهوری آذربایجان و سایر شهرهای توریست پذیر این كشور دوست و همسایه ایران سفر كنند.

جمهوری آذربایجان هم اكنون بعد از ایران دومین كشور شیعه نشین در دنیابه شمار می رود و پایتخت آن باكو در دامنه كوه وحاشیه دریای خزر واقع شده است. باكو امروزه بعنوان یكی ازگران ترین پایتخت های دنیا محسوب شده و هزینه های مواد غذایی، تاكسی، بنزین، تلفن همراه، میوه، هتل و پوشاك در این كشور بیش از دو برابر ایران است.
با برنامه ریزی سفارت جمهوری اسلامی ایران درباكو بنر بزرگی كه حاوی سفارش های ضروری و قوانین و مقررات برای مسافرین ایرانی عازم جمهوری آذربایجان در روزهای تعطیلات نوروزی می باشد، توسط پایانه مرزی آستارا درمحوطه اصلی تردد ایرانی ها دراین مرز زمینی كشور نصب شده و امسال مسافران نوروزی ایرانی با اطلاعات كاملی به جمهوری آذربایجان سفر می كنند.
یكی از موضوعات قابل توجهی كه در مرز آستارا به مسافران تاكید می شود، این است كه مسافرانی كه قصد اقامت بیش از ۱۰ روز در جمهوری آذربایجان را دارند، حتماً در ابتدای سفر به سرویس دولتی مهاجرت این كشور مراجعه نموده و كد لازم را دریافت و تا زمان خروج از جمهوری آذربایجان این كد را نزد خود حفظ كنند.
اكثر ایرانیانی كه مرز آستارا را برای سفر به كشور آذربایجان انتخاب می كنند از شهرهای رشت، تالش، تبریز، تهران، كرج، قزوین، ارومیه، انزلی و زنجان هستند.

مدیر كل گمرك آستارا در این رابطه بااشاره به شبانه روزی شدن گمرك مرزی آستارا اظهار نمود: نیروهای گمرك آستارا به صورت شبانه روزی به مسافرین، تجار و رانندگان ترانزیت داخلی و خارجی خدمات گمركی عرضه می كنند.
رسول امیدی درگفتگو باخبرنگارمهر با اشاره به اینكه مسئولان دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تصمیم بسیار خوبی مبنی برشبانه روزی كردن گمركات دو كشور گرفتند و مطمئن هستم كه این تصمیم بر توسعه مناسبات اقتصادی و اجتماعی دوكشورهمسایه تاثیر مثبتی خواهد داشت، اضافه كرد: با عنایت به آغاز تعطیلات نوروزی، سفرهای ایرانی ها به جمهوری آذربایجان افزایش یافته و با همكاری خیلی خوب مسئولان ذیربط ایرانی و آذری علی رغم تعداد پرشمار مسافران ایرانی عازم جمهوری آذربایجان، رفت و آمدهای مرزی به خوبی و بدون هیچ مشكلی در حال انجام می باشد.
جمهوری آذربایجان كه همسایه شمالی جمهوری اسلامی ایران است، بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و عمده مكان های گردشگری آن در باكو (پایتخت) و گنجه دومین شهر بزرگ این كشور واقع است.

1397/01/02
11:09:54
5.0 / 5
4487
تگهای خبر: تردد , دریا , زمین , سفر
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا