نماینده ولی فقیه در گیلان:

دستگاه های آموزشی و غیر آموزشی در تربیت نسلی دین دار تلاش كنند

دستگاه های آموزشی و غیر آموزشی در تربیت نسلی دین دار تلاش كنند

بیا شمال: رشت-نماینده ولی فقیه در گیلان با تاكید بر بهره گیری والدین از آموزه های اسلامی برای تربیت فرزندانی صالح، اظهار داشت: دستگاه های آموزشی و غیرآموزشی در تربیت نسلی دین دار تلاش كنند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی غروب چهارشنبه در مراسم شب شهادت امام موسی كاظم (ع) كه در مرقد مطهر خواهر امام شهر رشت برگزار شد، اظهار نمود: دوران امام موسی كاظم (ع) یكی از دوران های خفقان و تاریك بود.
وی با اشاره به اینكه قدرت طلبی یكی از دلایل اصلی به شهادت رساندن اغلب امامان معصوم بود، اظهار داشت: هارون الرشید زمانی بر جای قدم های امام موسی كاظم (ع) بوسه می زد ولی حس قدرت طلبی و حب دنیا و به دست آوردن حكومت سبب شد كه ایشان را به شهادت برساند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان همینطور با اشاره به ظهور فرقه ها و مذهب های گوناگون در دوران امام موسی كاظم (ع)، اظهار داشت: هارون الرشید در برابر دین و مذهب ایشان از سایر مذهب ها و فرقه ها حمایت می كرد.
وی به مهم ترین دستاوردهای دوران این امام معصوم اشاره و تصریح كرد: حفظ شاگردان و دانش پژوهان تربیت شده در دوران امام جعفر صادق (ع) یكی از مهم ترین دستاوردهای امام موسی كاظم (ع) بود.
آیت الله فلاحتی همینطور در ادامه با اشاره به اینكه ولایتمداری و پیروی از ولی امر مسلمین یكی از خصوصیت ها شاخص مردم استان گیلان است، اظهار داشت: یكی از مهم ترین مواردی كه باید از جانب مردم و مسئولان در سطح استان رعایت و به آن توجه گردد حفظ وحدت و دینداری است.
وی وجود این دو مهم را رمز برون رفت و حل خیلی از مشكلات برشمرد و ادامه داد: با وجود وحدت و یكپارچگی در بین مسئولان و همینطور مردم می توانیم خیلی از مشكلات را حل نماییم.
امام جمعه رشت با تاكید بر تربیت صحیح فرزندان از جانب والدین، یادآورشد: والدین باید در تربیت فرزندان خود از نسخه به روز شده سیره اسلام بهره گیری كنند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه این شیوه های باید برگرفته از اسلام و با عنایت به شرایط روزجامعه باشد، اضافه كرد: در سطح جامعه هم همه دستگاه ها اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی، آموزشی و دانشگاهی باید در تربیت نسلی مذهبی و دین دار دقت نظر داشته و تلاش كنند.

1397/01/25
14:03:25
5.0 / 5
5024
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا