رئیس پلیس فتا گیلان خبرداد:

۶۹درصد جرائم سایبری گیلان ازطریق پیام رسان های خارجی انجام می گردد

۶۹درصد جرائم سایبری گیلان ازطریق پیام رسان های خارجی انجام می گردد

بیا شمال: رشت-رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینكه در سال قبل ۶۹ درصد جرائم سایبری استان مربوط به پیام رسان های خارجی است، اظهار داشت: استفاده از پیام رسان های بومی سبب كاهش این جرائم می گردد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سرهنگ ایرج محمدخانی ظهر چهارشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به صدمه های فضای مجازی، اظهار نمود: استفاده كاربران ایرانی از پیام رسان های خارجی متاسفانه زمینه ساز بروز صدمه فراوانی شده است.
وی تغییر فرهنگ و آداب و رسوم، متزلزل شدن بنیان خانواده، رشد جرائم مختلف اعم از هتك حیثیت، كلاهبرداری مالی، ترویج قمار در میان جوانان را همچون این صدمه ها عنوان نمود و اضافه كرد: بررسی های نشان داده است سال قبل ۶۹ درصد جرائم سایبری استان گیلان در حوزه پیام رسان های خارجی بوده است.
رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینكه وجود مدیریت این پیام رسان ها در خارج از كشور زمان پیگیری و بررسی این جرائم را افزایش داده است، اظهار داشت: استفاده از پیام رسان های بومی ضمن كاهش این صدمه ها به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی، كاهش جرائم و حفظ حریم خصوصی كاربران و تولید محتوای متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی كمك قابل توجهی كند.
وی با اشاره به اینكه خوشبختانه در سال های اخیرشاهد توسعه پیام رسان های مختلف در داخل كشور هستیم، تصریح كرد: این پیام رسان ها می توانند خیلی از نیازهای ارتباطی كاربران را پاسخ و سبب كاهش نگرانی والدین از صدمه های فضای مجازی شود.
سرهنگ محمدخانی با تاكید براستفاده كاربران ایرانی از پیام رسان های داخلی از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی مراتب را با استفاده از نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

1397/01/29
22:53:29
5.0 / 5
4554
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا