طی نامه ای؛

استاندار گیلان خواهان افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد

استاندار گیلان خواهان افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد

بیا شمال: رشت- استاندار گیلان طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواهان افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای به نسبت نرخ تورم رسمی كشور شد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، مصطفی سالاری طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواهان افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای به نسبت نرخ تورم رسمی گشت.
استاندار گیلان در این نامه چای را بعنوان یكی از مهمترین محصولات كشاورزی معرفی و اظهار نمود: برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰ هزار خانوار چایكار شمال كشور است.
وی فعالیت ۱۸۰ كارخانه چای در استان گیلان را ركن مهمی در تولید اشتغال پایدار و نمونه ای بارز از یك زنجیره میان بخش صنعت و كشاورزی برشمرد و اضافه كرد: اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای امسال به علت افزایش قیمت سایر نهاده ها باعث نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.
سالاری با بیان این مطلب كه سیاست های حمایتی دولت بخشی از باغ های تخریب شده در سال های گذشته را به چرخه تولید بازگردانده اظهار داشت: عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر ركود در كشت این محصول، تغییر كاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.
در سال۹۷ نرخ خرید تضمینی هر كیلو برگ سبز «چای درجه یك» از چایكاران گیلان و مازندران دو هزار و ۷۲۹ تومان و «چای درجه ۲» یك هزار و ۵۲۸ تومان تعیین شده كه افزایش آن به صورت میانگین كمتر از ۴ درصد نسبت به سال قبل است.

1397/02/28
12:45:55
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: تولید , خرید , گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا