معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی گیلان:

۸۲ درصد شالیزارهای گیلان به صورت مكانیزه نشاء شد

۸۲ درصد شالیزارهای گیلان به صورت مكانیزه نشاء شد

بیا شمال: رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی گیلان با اشاره به اینكه تابحال ۱۷۲ هزار هكتار از اراضی شالیزاری استان نشاء شده است، اظهار داشت: ۸۲ درصد نشاء شالیزارها به صورت مكانیزه بوده است.



حبیب جهانساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه تا به امروز ۱۷۲هزار هكتار از اراضی شالیزاری استان گیلان نشاء شده است، اظهار نمود: این میزان معادل ۷۲ درصد از شالیزارهای گیلان است.
وی با اشاره به نشاء مكانیزه اراضی شالیزاری، اضافه كرد: در این میان تابحال ۸۲ درصد شالیزارهای استان به صورت مكانیزه نشاء شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی گیلان در ادامه تصریح كرد: با عنایت به شرایط جوی مساعد و گرم تر شدن هوا كشاورزان نشاء شالیزارهای خویش را حداكثر تا روز پنج خردادماه سال جاری به اتمام برسانند.
وی همینطور به مبحث كمبود منابع آبی هم اشاره و خاطرنشان كرد: كشاورزان باید در زمینه مصرف آب كشاورزی هم نهایت صرفه جویی را انجام داده و برای جلوگیری از هدر رفت آب در شالیزارها مرزهای شالیزاری خویش را با پلاستیك بپوشانند.
جهانساز در با اشاره به اینكه استان گیلان دارای۲۳۸ هزار هكتار اراضی شالیزاری دارد، یادآورشد: سالانه شالیكاران گیلانی بیش از ۸۰۰ هزار تُن برنج سفید تولید می كنند.

1397/02/30
13:55:59
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: گیلان
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا