در حاشیه كلنگ زنی پروژه آب و فاضلاب شهری در آستارا مطرح شد؛

آستارا، شهر پرتنش فاضلابی در كشور، اعتبار ۱۸ میلیاردی برای حل معضل

آستارا، شهر پرتنش فاضلابی در كشور، اعتبار ۱۸ میلیاردی برای حل معضل

بیا شمال: آستارا- كلنگ دو پروژه جمع آوری فاضلاب و طرح آب رسانی شهری آستارا درحالی برگزار گردید كه مسئولان آن را در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی كشور عنوان و ازتخصیص اعتبار ۱۸ میلیاردی برای حل معضل خبردادند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، با حضور سید محسن حسینی رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شركت آب و فاضلاب شهری گیلان، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مردم شهرستان مرزنشین آستارا، ظهر پنجشنبه اجرای قسمتی از شبكه جمع آوری فاضلاب محله پرجمعیت عباس آباد شهر آستارا به وسعت ۳۲ هكتار و همینطور اجرای پروژه بخشی از رینگ آبرسانی شهر آستارا با هدف طرح تامین آب آشامیدنی این شهر و بالا بردن كمیت و كیفیت آب شهری، كلنگ زنی و عملیات اجرایی آن رسما شروع شد.

ضرورت تقویت آبرسانی به شهر آستارا
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به مشكل كمبود آب در آستارا از روستای ونه بین تا قره سوی این شهرستان، اظهار نمود: مردم از كمبود آب گلایه مند بوده و حق هم دارند.
ولی داداشی با اشاره به اینكه آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی كشور قرار گرفته است، اضافه كرد: شهرستان آستارا با عنایت به اینكه درحاشیه دریای خزر قرار دارد، با مشكل فاضلاب مواجه می باشد و ۲۰ میلیارد تومان بودجه هم در این رابطه در سال قبل دریافت شده است.
وی تصریح كرد: برای سال جاری هم ۸ میلیارد تومان از كمیسیون تلفیق مجلس تامین اعتبار شده و ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم با عنایت به قرار گرفتن آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی تقویت آب رسانی به شهر آستارا و بخصوص جنوب این شهر را مورد تاكید قرارداد و اظهار داشت: تا آخر سال بحث كمبود آب در جنوب آستارا رفع خواهد شد.
به گفته این مسئول در همین رابطه موافقت شفاهی با احداث سد جهت تامین آب شرب بخش لوندویل و همینطور بخشی از شهر آستارا بر روی رودخانه چلوند دریافت و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

لزوم مصرف بهینه آب از جانب مردم
فرماندار آستارا هم در این مراسم با اشاره به اینكه جبران عقب ماندگی های تاریخی این شهرستان مرزی، نیازمند تلاش همه جانبه است، اظهار نمود: خوشبختانه هم اكنون شاهد جهش توسعه خدمات زیر ساختی در آستارا هستیم و تمام تلاش دولت توسعه این شهرستان مرزنشین استان گیلان است.
یونس رنجكش با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در كوتاه مدت در زمینه تامین آب شرب در آستارا، یادآوردشد: احداث سد یكی از اقدامات برای حل این معضل در دراز مدت است كه انتظار می رود تا آخر سال ساخت سد لاستیكی و آبگیری آن شروع شده تا مشكلات موجود آبی آستارا رفع گردد.
وی در ادامه از مردم شهرستان آستارا خواست تا در زمینه مصرف آب صرفه جویی كرده و آب را بهینه مصرف كنند.

1397/03/04
14:05:57
5.0 / 5
4693
تگهای خبر: آب , احداث , دریا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا